بورس ها؛ کلید شفافیت فعالیت های اقتصادی

صبح امروز ( چهارشنبه 27 آذر) همایش تخصصی فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد بازار سرمایه در اتاق بازرگانی استان کرمان آغاز شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از سنا، در ابتدای این رویداد دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در حوزه سرمایه گذاری های بورسی ضرورت اقتصاد ملی و رسالتی همگانی است از فعالین اقتصادی و اعضای اتاق های بازرگانی درخواست کرد برای ترویج فرهنگ صحیح سرمایه گذاری تلاش کنند.

دبیر شورایعالی بورس افزود: بازار سرمایه بهترین مسیر هدایت نقدینگی به بخش مولد اقتصاد است و حضور گسترده فعالین اقتصادی، عموم مردم و سرمایه گذاران در این بازار، وابسته به فرهنگ سازی مستمر است.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار به پروژه فرهنگ سازی، شهر به شهر اشاره کرد و گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس به عنوان نهاد فرهنگ ساز بازار سرمایه، در شهر های مختلف حضور دارد و با برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی و گفتگو های رو در رو، فرایند فرهنگ سازی را به پیش می برد و این رویکرد تا ترویج کامل فرهنگ سرمایه گذاری صحیح در سراسر کشور ادامه دارد.

دکتر محمدی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با قطعیت می توان گفت بازدهی بازار سرمایه طی 10 سال گذشته بیش از همه بازارها بوده و افق بلندمدت سرمایه گذاری در این بازار جذاب است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ورود خرما و کشمش به بورس کالا را از برنامه های پیش روی بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: استان کرمان به واسطه محصولات کشاورزی با اهمیتی چون زیره و پسته و همچنین صنایع فلزی و معدنی گسترده یکی از تاثیر گذارترین استان های بورسی کشور محسوب می شود.

سخنگوی سازمان بورس از ظرفیت بودجه ای انتشار اوراق خبر داد و گفت: بازار سرمایه از انتشار انواع اوراق استقبال می کند و از بخش خصوصی دعوت می کنیم از فرصت موجود بهره برداری کند.

در ادامه این همایش محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استان کرمان 11.5 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده و به عنوان بزرگترین استان ایران از ظرفیت های گسترده اقتصادی برخوردار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های بازار سرمایه از جمله اثر بخشی اقتصادی بورس کالا و انرژی اشاره کرد و بیان داشت: بورس انرژی و بورس کالا کلید شفافیت فعالیت های اقتصادی حوزه انرژی و کشاورزی و کشف عادلانه قیمت محصولات است.

محمدرضا پور ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود از مسوولین بازار سرمایه به ویژه بورس تهران و فرابورس درخواست کرد فرآیند پذیرش و ورود بنگاه های تولیدی به بازار سرمایه را تسهیل کنند.

شاهین چراغی، عضو شورایعالی بورس نیز رشد بازار سرمایه تا به امروز را چشمگیر خواند و به ظرفیت های اوراق سلف موازی استاندارد اشاره کرد و گفت: امکان بهره برداری از این اوراق برای محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی – معدنی مهیا است. همچنین بخش خصوصی نیز می تواند از این اوراق بهره برداری و از طریق آنها تامین مالی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *