مدیر کل دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست از بهبود کیفیت بسته بندی و حامل های پستی به همت حوزه فنی و بازرگانی خبر داد.
به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمد اخلاقی با اشاره به نتایج حاصل از نظرسنجی مشتریان و تامین درخواست آنان مبنی بر ارتقا سلامت مرسولات، افزود: بر این اساس، بهبود حامل های پستی اعم از لفاف بندی، کارتن و کیسه های پستی در دستور کار حوزه فنی و بازرگانی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه یک مرسوله پستی در مدت سیر خود از زمان دریافت تا تحویل به مشتری، 17 بار جابجا می شود، اظهار داشت: کیفیت نامطلوب و مقاوم نبودن کارتن ها و همچنین مناسب نبودن اندازه این کارتن ها باعث شده بود در برخی مواقع، مرسوله دچار آسیب دیدگی شده و با شرایط نامطلوب به مقصد برسد، به همین منظور طرح مقاوم سازی و بهبود کیفیت حامل های پستی در اولویت اقدامات حوزه مهندسی عملیات در راستای ارتقا کیفیت قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه تهیه کارتن های جدید استاندارد به تمامی واحدهای پستی اجرایی کشور ابلاغ شده است، افزود: این کارتن های چند لایه، در 9 سایز ( بیشتر از تعداد قبلی) و با هزینه کمتر از یک ماه پیش در دسترس مشتریان کل کشور قرار گرفته است.
اخلاقی در خصوص حامل های پستی نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بسته های کوچک به کمک کیسه جابجا می شود و در بسیاری مواقع بارهای سنگین به این کیسه ها فشار وارد آورده و موجب آسیب دیدگی به بسته ها می شود، به همین دلیل و به منظور حفظ سلامت مرسولات، “باکس های پلاستیکی” جایگزین این کیسه ها خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهرماه با بکارگیری 45 باکس در مسیر استان های لرستان و قم، از این حامل ها به صورت آزمایشی استفاده شد و نتایج بسیار مطلوبی در زمینه بهبود کیفیت مرسولات حین تخلیه و بارگیری به دست آمد، به کارگیری باکس های پلاستیکی از آذرماه از اداره کل تجزیه و مبادلات آغاز و طی پنج فاز، به کل شبکه پستی تسری می یابد.