دولت به دنبال ایجاد منابع مناسب برای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اجرای موفق پوشش اجباری بیمه سلامت نیازمند تصویب تامین منابع مالی پایدار است.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از آی‌هینا، احمد همتی با اشاره به اینکه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت حاوی پیام مهمی است گفت: سلامت جز اولویت های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و طبق قانون اساسی همه مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، یعنی همه باید از امکانات حوزه سلامت بهره مند شوند.

وی افزود: در شرایط سخت فعلی به لحاظ اقتصادی اما مشخص است که به رغم فشارهای حداکثری کشورهای دیگر در حوزه های مختلف علیه ملت ایران، همچنان راه توسعه توسط ملت ایران طی می شود، به عنوان نمونه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت یکی از پروژه های موثر در ارتقاء پیشرفت و آبادانی کشور است.

وی تصریح کرد: حق بیمه برای پوشش اجباری بیمه سلامت درخصوص اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه به طور صد درصد پرداخت می شود و برای افراد دیگر به شکل درصدهای مصوب تعلق می گیرد، البته برای اجرای این طرح باید منابع مالی مناسبی را درنظرگرفت که البته با مدیریت درست از سوی دولت دراین زمینه مشکلی به وجود نخواهد آمد.

این نماینده مردم درمجلس دهم اظهارداشت: بدون شک طبقات محروم وآسیب پذیر جامعه باید با پوشش بیمه مناسب خدمات خوب درمانی را دریافت کنند، ضمن اینکه برای اجرای چنین طرح هایی باید از پیش برنامه ریزی شود که از گذشته تمام راهکارها از جمله ایجاد منابع پایدار برای موفقیت آمیز بودن طرح درنظرگرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *