سازمان‌های بیمه‌گر باید حامی بیمارستان‌های دولتی باشند

رئیس بیمارستان پورسینا رشت با تاکید بر اینکه سازمان‌های بیمه‌گر باید حامی بیمارستان‌های دولتی باشند، گفت: بیمارستان‌های دولتی در پیشبرد اهداف سازمان‌های بیمه‌گر بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند به شرط اینکه بیمه نیز از نظرات کارشناسی آنان استقبال کرده و از آن در اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌ها استفاده کند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از آی‌هینا، دکتر انوشه دهنادی مقدم بیان کرد: برای اینکه خدمات باکیفیت و به موقعی به بیماران ارائه شود باید بازنگری در اقدامات سازمان‌های بیمه‌گر صورت گیرد.

رئیس بیمارستان پورسینا رشت ابلاغ راهنماهای بالینی را یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت دانست و گفت: یکی از راه‌های ایجاد نظم در مراکز درمانی رعایت راهنماهای بالینی است و برای اینکه پزشکان به اجرای آن اعتقاد داشته باشند باید این موضوع در آموزش‌های پزشکی مورد توجه قرار گیرد و مشوق‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

وی بر کاهش بروکراسی‌ها در سازمانهای بیمه گر تاکید کرد و گفت: باید در تمام فرآیندها اقدامات به نحوی باشد که از کاغذ کمتر استفاده شود چرا که این موضوع علاوه بر اشغال فضاهای فیزیکی، باعث هدر رفت منابع نیز می‌شود.

دکتر مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به تقاضاهای القایی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته مراجعه به پزشک متخصص به راحتی صورت نمی‌گیرد در حالی که در کشور ما افراد بدون رعایت نظام ارجاع به متخصص مراجعه کرده و بعد انتظار داریم که تقاضای القایی ایجاد نشود.

رئیس بیمارستان پورسینا رشت بر تقویت بیمارستان‌های دولتی در شرایط موجود اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: بسیاری از بیمارانی که به بخش دولتی مراجعه می‌کنند از اقشار کم درآمد جامعه هستند به همین دلیل برای ارائه خدمات مناسب به این گروه سازمان‌های بیمه‌گر باید از بعد حمایتی به بیمارستان‌های دولتی توجه داشته باشند و در صورت بروز مشکل به بیمارستان‌ها اعلام کنند تا به جای کسورات آن را رفع کند.

وی افزود: با اقدامات علمی و دقیق و مدیریت درست می‌توان مشکلات را تا حدود زیادی برطرف کرد. سازمان‌های بیمه‌گر باید با رصد دقیق به امکانات بیمارستان و نوع خدمات توجه داشته باشند تا خدمات باکیفیتی به بیماران ارائه شود. در این خصوص باید سنجش کیفیت صورت گیرد به نحوی که بیمه بررسی کند که آیا اقدام درمانی انجام شده نتیجه بخش بوده است یا خیر.

دکتر مقدم گفت: برای کادر پزشکی مجربی که اکنون در کشور فعالیت می‌کنند هزینه بسیار زیادی صورت گرفته است. در گذشته افراد برای اقدامات درمانی به کشورهای پیشرفته مراجعه می‌کردند ولی اکنون پیشرفته ترین اقدامات توسط پزشکان ماهر در کشور انجام می‌شود که باید قدردان آنها باشیم و با اقدامات اصولی و علمی روشی را به کار گیریم که همه نسبت به ان رضایت داشته باشند و با تعامل مشکلات را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *