نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران: چالش تامین منابع مالی بیمه‌های سلامت در همه جهان وجود دارد

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: دو سازمان اصلی عرضه کننده بیمه‌های درمانی در ایران پوشش گسترده‌ای دارند و مشغول فعالیت هستند، اما چالش تامین منابع مالی برای بیمه‌های سلامت در همه جهان وجود دارد و فقط مربوط به ایران نیست.

کریستوف هاملمان در گفت‌وگو با خبرنگار آی هینا درباره عملکرد سازمان‌های بیمه گر درمانی ایران افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند اقدام جادویی برای تامین منابع مالی بیمه‌های سلامت انجام دهد، بلکه به مرور زمان باید ساختارها به شکلی توسعه پیدا کند تا به یک نظام هزینه اثربخش اقتصادی دست یافت و هزینه‌های درمانی را مقرون به صرفه کرد. از طرفی باید دید چطور می‌توان هزینه‌های درمانی را کاهش داد و در عین حال کیفیت درمان را بهتر کرد.

 وی ادامه داد: این تصمیم‌ها به بررسی مداوم نیاز دارد تا بتوان اصلاحاتی در سازمان‌های بیمه‌گر درمانی انجام داد و از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جهانی استفاده کرد. در این زمینه باید از تجربه سایر کشورها در زمینه بیمه‌های درمانی استفاده کنیم.

 هاملمان بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت نیز تلاش می‌کند تجربه سایر کشورها را به یکدیگر انتقال بدهد و ما با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در زمینه انتقال تجربه‌های جهانی همکاری مستمری داریم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *