برگزاری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران

سامان قربانی دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این دو رویداد بین المللی خودرو، شرکت های داخلی و شرکای خارجی آنها که برنامه تولیدی در ایران دارند، اجازه حضور دارند.
سامان قربانی افزود: شرکت هایی که فقط قصد فروش خودرو به بازار ایران دارند، اجازه حضور در سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نخواهند داشت.
وی به حضور شرکت هایی از ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، سوئد و اتریش در همایش و نمایشگاه یاد شده اشاره کرد و گفت: در روزهای برگزاری این دو رویداد، قراردادهایی بین شرکت های ایرانی و شرکای خارجی منعقد خواهد شد.
قربانی در مورد امضای قرارداد همکاری میان شرکت ایران خودرو و پژو نیز گفت: این قرارداد امکان دارد در حاشیه همایش یادشده امضا یا در سفر رئیس جمهوری به فرانسه امضا شود.
وی در مورد حضور شرکت های آمریکایی در این نمایشگاه گفت: باتوجه به اینکه یک شرکت آمریکایی با شرکت پارس خودروی ایران همکاری دارد، محدودیتی برای حضور آنها در این نمایشگاه وجود نخواهد داشت.
قربانی افزود: با این حال مذاکره هایی انجام شده اما هنوز به صورت رسمی درخواستی از طرف شرکت آمریکایی دریافت نشده است.
وی افزود: در دو روز برگزاری این همایش، سیاست های کلی و دیدگاه های شرکت های خارجی در جلسه های صبح مطرح و در جلسه های عصر، میزهای تخصصی تحقیق و توسعه، مدیریت زنجیره تامین، مدل های سرمایه گذاری، ایمنی خودرو، پتانسیل های ایران، فناوری های پیشرفته بررسی می شود.
قربانی اضافه کرد: در این کنفرانس، از ایرانیان موفق خارج از کشور که در عرصه خودرو فعالیت دارند تجلیل خواهد شد.
دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه در آینده باید به سازمان جهانی تجارت بپیوندیم، گفت: با پیوستن به سازمان جهانی تجارت، صنعت خودرو نمی تواند با روش های گذشته به کار خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: صنعت خودرو کشور بشدت مورد نقد قرار دارد که کیفیت، تنوع محصول و قیمت، محور نقدها و اولویت های مطرح شده توسط مردم است.
قربانی در مورد طرح عرضه خودروهای تسهیلاتی نیز گفت: این طرح بیشتر در حمایت از خریداران بود.
وی درباره خصوصی سازی صنعت خودرو نیز گفت: هر چند دولتی بودن، کلیدی ترین مشکل صنعت خودروست اما در خصوصی سازی این صنعت، بیم آن می رود که آنچه در خصوصی سازی های گذشته رخ داده است دوباره تکرار شود.
دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در بخشی از سخنان خود به تشریح وضعیت صنعت خودرو در جهان پرداخت و گفت: 19 کشور نخست اقتصادی دنیا دارای صنعت خودروسازی قدرتمندی هستند؛ بین سه تا هفت درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشورها به صنعت خودرو اختصاص دارد.
وی با یادآوری اینکه در سال گذشته 90 میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون خودرو در جهان وجود دارد (به ازای هر 6 نفر یک خودرو) و ارزش فروش سالیانه خودرو در دنیا دو میلیارد و 670 میلیون دلار برآورد شده است.
قربانی گفت: صنعت خودرو در ایران 400 هزار شغل بطور مستقیم و 200 هزار شغل بطور غیرمستقیم ایجاد کرده و 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *