پیشنهاد خریداری سهام پدیده شاندیز به بانک صادرات و قوامین و ملل

دادستان مرکزی خراسان رضوی پیشنهاد خریداری سهام شرکت پدیده شاندیز توسط بانک صادرات و قوامین و همچنین موسسه ملل را داد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ غلامعلی صادقی دادستان مرکزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری رکنا پیشنهادات جدیدی را برای حل مشکل پدیده شاندیز ارائه داد.

وی در خصوص پیگیری پرونده پدیده شاندیز و نیز ۲۲ متهم از مدیران این مجموعه اظهار داشت: در جریان رسیدگی دادگاه به این پرونده، مدت ۲۰ روز فرصت برای بازگرداندن اموال به طلبکاران و سهامداران به متهمان داده شد که متاسفانه متهمان از این فرصت استفاده نکردند.

قاضی صادقی ادامه داد: با توجه به عدم همکاری متهمان چاره ای باقی نمانده بود جز آن که بار دیگر ستاد تدبیر راه حل هایی اجرایی برای برون رفت از این معمای پیچیده ارائه کند.

وی گفت: این پیشنهادات با استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی و کارشناسان برای بهره برداری در اختیار قضات دادگاه ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفت که برای تصمیم گیری نهایی مورد استفاده قرار گیرد.

دادستان خراسان رضوی ادامه داد: پیشنهاد شد که همه 80 درصد سهم خانوادگی مدیرعامل اسبق (پهلوان) و ویژه خواران به عنوان سرمایه شرکت در اختیار شرکت پدیده قرار گیرد تا همه طلبکاران که بانک‌ها و موسسات مالی نیز جز آن‌ها هستند از آن بهره مند شوند.

صادقی بیان داشت: پیشنهاد دیگر این بود که بانک صادرات، موسسه ملل و بانک قوامین مبالغی که طلبکار هستند را سهام بخرند.

دادستان مرکزی خراسان رضوی تصریح کرد: این بانک ها و موسسه ملل با خرید سهام به نوعی سهامداران اصلی پدیده شوند و این گونه شرایط جدیدی در احقاق حق مردم و سهامداران و دیگر عوامل مرتبط با این شرکت آغاز می شود که روند مثبتی خواهد بود.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی نیز با این پیشنهاد موافقت می کند تصریح کرد: درصورتی که رای دادگاه بر تبدیل طلبکاران به سهامدار صادر شود همه مسئولان موظفند آن را اجرا کنند که مجوز بانک مرکزی را نیز شامل می شود و مشکلی برای بانک صادرات و یا دیگر موسسات و بانک ها بوجود نمی آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *