اخبار ویژه |
انرژی

کد خبر: 302043

تاریخ: 1404/07/19

نویسنده: خبرنگار

کپی نشانی خبر
انرژی

کد خبر: 302043

تاریخ: 1404/07/19

نویسنده: خبرنگار

کپی نشانی خبر

تغییر قاعده ارائه خدمات در کارگزاری‌های بورس

3e5a39fe-fec5-4d26-a121-44ea0665497e
پس از ۲۴ مهر ارایه خدمات در شرکت‌های کارگزاری به مشتریان حقیقی، منوط به‌ بروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس در زیرساخت شرکت­‌های کارگزاری براساس اطلاعات سجام است.

به گزارش اقتصاد ملت؛ عبدالرضا سیدی، سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، آخرین مهلت برای ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری را ۲۴ مهر اعلام کرد.

عبدالرضا سیدی با اشاره به ابلاغیه شماره ۱۷۸۴۶۲ /۱۲۲ تاریخ ۲۴ تیر ۱۴۰۴، درباره نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت BackOffice شرکت‌های کارگزاری، توضیح داد: اطلاعات هویتی و تلفن همراه مشتریان جدید شرکت‌های کارگزاری در زیرساخت BackOffice شرکت‌های کارگزاری صرفا از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به صورت برخط و بدون واسطه دریافت و به‌روزرسانی می‌شود و امکان هر گونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکت‌های کارگزاری سلب شد.

سیدی در خصوص نحوه بروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه مربوط به مشتریان حقیقی فعال کنونی شرکت‌های کارگزاری که سجامی هستند، تاکید کرد: شرکت‌های کارگزاری موظفند حداکثر تا ۲۴ مهر ۱۴۰۴، نسبت بروزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام کنند.

او اضافه کرد: بعد از این تاریخ ارائه خدمات توسط شرکت‌های کارگزاری (به استثنای فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیت‌های بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورس‌ها) به مشتریان حقیقی، منوط به بروزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آن‌ها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکت‌های کارگزاری است.

سیدی در پایان گفت: به منظور پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به مشتریان حقیقی توسط شرکت‌های کارگزاری، ضروری است؛ مشتریان شرکت‌های کارگزاری در اسرع وقت نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سجام اقدام و متعاقباً شرکت‌های کارگزاری نیز اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان را براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت خود به روزرسانی کنید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

جزئیات مصوبه شورای اقتصاد درباره فروش محصولات پالایشگاه‌ها در بورس انرژی/ پالایشگاه‌ها مطالباتشان را از طریق عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی تسویه می‌کنند

مدیرعامل بورس انرژی ایران به مصوبه اخیر شورای اقتصاد، که بر اساس آن شرکت‌های پالایشی می‌توانند مطالبات خود از دولت

تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ
تبلیغ

پاسخ مدیرعامل پتروشیمی پردیس به ابهام ۵۲ میلیون دلاری؛ اوره‌ای در پردیس گم نشده است

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با رد شایعات مطرح‌شده درباره اختلاف آماری در موجودی و فروش اوره، تأکید کرد: هیچ‌گونه اوره‌ای در این شرکت مفقود نشده و اختلافات مطرح‌شده ناشی از نحوه بارگیری، فروش و ثبت مالی محموله‌هاست.

دیوان عدالت اداری اعتبار مصوبه شورای عالی بورس در خصوص دستورالعمل رسیدگی به تخلفات را تایید کرد

در پی شکایت یک شهروند نسبت به مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار درباره موادی از دستورالعمل موضوع ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ملاحظه سوابق مشابه و با درنظر گرفتن تصمیم هیات تخصصی در خصوص مفهوم «قطعیت آراء»، اعتبار مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار را تایید کرد.

جزئیات مصوبه شورای اقتصاد درباره فروش محصولات پالایشگاه‌ها در بورس انرژی/ پالایشگاه‌ها مطالباتشان را از طریق عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی تسویه می‌کنند

مدیرعامل بورس انرژی ایران به مصوبه اخیر شورای اقتصاد، که بر اساس آن شرکت‌های پالایشی می‌توانند مطالبات خود از دولت را از طریق عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی تسویه کنند اشاره کرد و گفت: «این اتفاق گامی راهبردی در جهت کاهش بدهی‌های دولت، بهبود فوری نقدینگی پالایشگاه‌ها و تقویت نقش بورس انرژی به عنوان بازار شفاف محسوب می‌شود.»