پخت «نان شیرینی» در واحدهای نان صنعتی ممنوع است

ضرغام فولادوند در گفت وگو با ایرنا، درباره استفاده برخی واحدهای نان صنعتی از امکانات دولتی و گرایش به سمت تولید نان شیرینی و عرضه محصولات با بالاترین قیمت ها افزود: ممکن است برخی واحدهای پنج تنی مجوز پخت نان ماشینی گرفته باشند اما خودسرانه تغییر کاربری داده و نان شیرینی تولید می کنند که اقدام آنها غیرقانونی است و باید توسط اتحادیه پیگیری شود.
وی توضیح داد: منظور از نان صنعتی، نان های حجیم و نیمه حجیمی که توسط دستگاه های استاندارد به شکل کیفی و سالم تولید می شوند؛ درواقع نان ماشینی جزء نان های صنعتی نیست و آنها مجوز خود را از وزارت صنعت دریافت می کنند. همچنین نان های حجیم ونیمه حجیم براساس قطر به میلی متر تعریف می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه نان صنعتی تضمین کننده سلامت، کیفیت و کاهش ضایعات و هزینه هاست، افزود: هم اکنون تولید کیفی و مصرف نان صنعتی در کشور با مشکلات فرهنگی مواجه است؛ تلاش داریم با برگزاری دوره های آموزشی برای تولیدکنندگان و همکاری با رسانه های جمعی، به افزایش مصرف و عرضه نان های صنعتی در مراکز خاص کمک کنیم.
فولادوند یادآورشد: در سال 1386 برخی تولیدکنندگان نان صنعتی مجوز ساخت ظرفیت بالای 20 تن را دریافت کردند که هم اکنون تعداد آنها در کشور به 28 واحد رسیده است؛ بخشی فعالند و بخشی به دلیل وجود مشکلات، در دست احداث هستند.
وی گفت: به دلیل وجود تحریم ها و شرایط اقتصادی، واحدهای صنعتی دارای ظرفیت بالای 20 تن با مشکلات عدیده ای از جمله نوسانات نرخ ارز، معوقات و استمهال بانکی و اجرایی نشدن بخش هایی از قانون هدفمندی یارانه ها مواجه اند که ما به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *