دوران پساتحریم، دوران رشد و شکوفایی تبلیغات خواهد بود

به گزارش خبرنگار ما؛ هوشمند سفیدی رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات از برگزاری این رویداد با حضور600 نفر از دست اندرکاران روابط عمومی و تبلیغات کشور خبر داد و گفت:  تبلیغات عامل مهم توفیق عرصه اقتصادی است. وی افزود: همچنین تبلیغات محملی است که از یکسو کالاها و خدمات را به مشتری معرفی و قدرت انتخاب آنها را افزوده و از سوی دیگر باعث رونق یک بنگاه اقتصادی می شود.
وی در ادامه تاکید کرد: میزان هزینه های تبلیغاتی در جهان از مرز 400 میلیارد دلار فراتر رفته است؛ اما سهم کشور ما با هزینه تبلیغات تقریبی حدود 2500 میلیارد تومان در سال است که بسیار اندک است. در حالی که اگر بتوانیم هزینه های تبلیغاتی را بهینه کنیم و بهر ه وری آن را ارتقا بخشیم می توانیم بخشی از کمبودهای مالی موجود را جبران کنیم که این هدف با تبلیغات استاندارد، خلاق هدفمند و تاثیرگذار ممکن است.
رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات همچنین خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این که دوران پساتحریم، دوران رشد و شکوفایی تبلیغات خواهد بود؛ لذا تعیین معیارهای علمی و شاخص های رسانه های تبلیغی ضرورت دارد.
سفیدی تقویت صنعت تبلیغات را در ایران امری بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: این جشنواره با برگزاری چهار کارگاه آموزشی، در روز اول شامل کارگاه تبلیغات اینترنتی، طراحی کمپین های تبلیغات، سنجش اثربخشی و شیوه های نوین پیگیری خواهد شد.
دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور همچنین توانمندسازی روابط عمومی در کاربرد اثربخشی رسانه های تبلیغاتی، ترغیب شرکت های تبلیغاتی به خلاقیت و اثر بخشی کردن رسانه های تبلیغاتی و ارتقای بهره وری هزینه های تبلیغاتی را از دیگر اهداف مهم این جشنواره برشمرد.
رئیس جشنواره ملی تبلیغات گفت: این جشنواره از طریق داوری نظام مند آثار و رسانه های تبلیغاتی می کوشد تا یک رسانه تبلیغی اثربخش و معیارهای آنها را معرفی کرده و تبلیغات سازمانها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.
سفیدی با بیان اینکه دوران کنونی، دوران عبور از تبلیغات کلیشه ای و کم اثر به سمت تبلیغات خلاق و اثر بخش است، گفت: بر این مبنا شعار این جشنواره ‘خلاقیت و اثربخشی تبلیغات، حق انتخاب مشتری’ تعیین شده است. وی ادامه داد: جشنواره در بخش اصلی جشنواره داوری آثار تبلیغاتی در دو محور و بخش تجاری و فرهنگی تقسیم شده است.
رئیس جشنواره ملی تبلیغات کشور اضافه کرد: در این بخش آثار در 9 محور و گروه تخصصی شامل تبلیغات محیطی، تبلیغات حامی گری و هدایای تبلیغاتی، تبلیغات چاپی، تبلیغات اینترنتی، کمپین های تبلیغاتی و اثربخشی و گروه عمومی انجام خواهد شد. وی آثار مورد بررسی را شامل آثار تولیدی یک و نیم سال اخیر و آخرین مهلت ارسال را حداکثر 10 دیماه اعلام کرد.
سفیدی گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است شماری از مسئولان فرهنگی و هنری و فعالان و متخصصان عرصه تبلیغات و روابط عمومی کشور در آیین افتتاحیه این جشنواره به ایراد سخن بپردازند.
رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات کشور همچنین به لزوم بکارگیری روش های نوین، خلاق و اثربخش و در قالب کمپین های علمی تبلیغی تأکید کرد.
سفیدی ادامه داد: برای ایجاد ارزش افزوده و رسیدن به سطح بالایی از بهره وری، باید رویدادی شکل می گرفت که به ارزیابی شیوه های تبلیغی با استفاده از متخصصان و صاحبنظران تبلیغات مبادرت می کرد.
سفیدی گفت: برنامه اصلی این جشنواره، بخش مسابقه ای است که در آن آثار تبلیغاتی در 18 موضوع داوری خواهد شد و به اثر برگزیده اول شاهین طلایی، به اثر برگزیده دوم شاهین نقره ای و به اثر سوم، دیپلم افتخار اعطاء خواهد شد.
سفیدی از بخش جنبی جشنواره یاد کرد و افزود: در بخش جنبی، شعار تبلیغاتی و سرود سازمانی نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت و از سه شعار و سه سرود سازمانی تقدیر می شود.
رئیس نخستین جشنواره تبلیغات تهران همچنین از بخش ویژه تجلیل از بزرگان تبلیغات ایران در مراسم پایانی جشنواره خبر داد.
دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این جشنواره رسالت خود را به خوبی به انجام رسانده و گام های موثری در این مسیر بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *