ثبت و به روز رسانی ماهانه بیش از 40 هزار پرونده در سامانه تائید دارو

رئیس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با اشاره به ثبت یا به روزرسانی ماهانه بیش از 40 هزار پرونده دارویی در سامانه تائید دارو گفت: تا پایان سال گذشته نزدیک به 2 میلیون پرونده دارویی در سامانه ثبت شده است و از این طریق بیماران پر هزینه نشان دار شده اند .

به گزارش اقتصادملت و به نقل از آی‌‌هینا،‌‌ نوشین جزایری با بیان اینکه سامانه تائید خدمات و تائید دارو از مرداد ماه سال 94 فعالیت خود را آغاز و به تدریج گستره خدمات ارائه شده در آن به خدمات پاراکلینیک، محلول‌های دیالیز صفاقی، خدمت همودیالیز و … توسعه یافته است ، افزود: به طور کلی در حال حاضر بیش از 80 درصد هزینه سالانه داروهای سرپایی که حدود 10 درصد از بار مراجعات نسخ دارويي را در بر می گیرد، در این سامانه ثبت و بررسی می‌شود.

رئیس گروه دارو دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سامانه تائید خدمات و دارو دارای موتور قوانینی است که قوانین بر اساس قیمت ، نوع تخصص پزشک ، رشته تخصصی پزشک ، نوع صندوق بیمه شده ، بیماران خاص ، کنترل همپوشانی ، شرط پرونده‌ای بودن یا نبودن و اصالت دارو در آن کنترل می‌شود. برخی از داروها منوط به تشکیل پرونده هستند که توسط کارشناسان آموزش دیده تائید نسخ پرونده طبق مستندات و مدارک پزشکی و گایدلاین های ابلاغی در سامانه بصورت الکترونیکی تشکیل می شوند .

وی افزود: تمامی گایدلاین های دارویی، راهنماهای تجویز و اندیکاسیون‌ها از طریق این سامانه و تشکیل پرونده کنترل و اجرا می شود . یعنی در حال حاضر هر دارویی که برای آن دستورالعمل ، پروتکل یا راهنمای تجویز وجود دارد ، از طریق تشکیل پرونده مدیریت می‌شود.

جزايري در پايان گفت: راهنمای تجویز 12 داروی شیمی درمانی، سطح بندی آنتی بیوتیک های سرپایی، شناسایی همپوشانی بیمه ای، جلوگیری از دوباره فروشی داروها و ارائه داروهای تاریخ مصرف گذشته و ارائه خدمات دیالیز صفاقی از مهمترين مواردی که در سال 97 در سامانه تایید دارو مدیریت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *