×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

فروش بیش از 25هزار قلم کالا در حراج خرده‌‌فروشی اموال تملیکی

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط‌عمومی سازمان جمع‌‌آوری و فروش اموال تملیکی؛ راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی یکی از اقدامات مهم سازمان جمع‌‌آوری و فروش اموال تملیکی است که در سال 1402 به منظور گذار از روش‌‌های سنتی فروش و قرار گرفتن در بستر تجارت الکترونیک راه‌‌اندازی شد.

این سامانه بر اساس تبصره (۲) ماده (33) آئین‌‌نامه معاملات سازمان و بند (۲) ماده (۵۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده (9) قانون برنامه پنج ساله توسعه و ماده (50) احکام دائمی برنامه‌‌های توسعه کشور با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیک)؛ طراحی، پیاده‌‌سازی، اجرایی و عملیاتی شد.

افزایش حس رقابت‌‌پذیری در شرکت‌‌کنندگان با افشاء قیمت‌ها، سهولت دسترسی به اطلاعات، امکان جستجوی کارآمد در سامانه با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مختلف، صرفه‌‌جویی در زمان، تسهیل در فرآیندهای مالی، حاشیه سود بالا و دریافت و تحلیل اطلاعات قیمت‌های پیشنهادی؛ از جمله مزایای این حراج الکترونیکی و آنلاین است.

ایجاد بستر رقابتی و شفاف برای فروش و تعیین تکلیف کالاهای در اختیار سازمان، امکان استفاده عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) از سامانه به صورت فراگیر و خرید کالا از سازمان به‌ صورت خرده‌فروشی، رایگان بودن انجام همه فرآیندهای سامانه از قبیل ثبت‌‌نام، ورود، مشاهده دسته‌بندی کالاها و ارائه پیشنهاد و آسان بودن مراحل خرید آنلاین برای مشتریان متناسب با نیازهای خانوار، امکان برگزاری به صورت روزانه و استفاده کالاها توسط مصرف‌کننده نهایی از ویژگی‌های برگزاری حراج برخط است.

در طول مدت برقراری این سلسله حراج‌ها از شهریور ماه سال 1402 تا پایان سال 1403 جمعا یک‌هزار و 303 مرحله حراج خرده‌فروشی از سوی سازمان در 30 استان برگزار شده است.

همچنین 120هزار نفر در این حراج‌‌ها شرکت کردند و بیش از 25هزار قلم کالا به فروش رفته است و بیش از 3هزار میلیارد ریال از طریق فروش کالا در این مجموعه حراج‌ها به خزانه کشور واریز شده است.

از مزایای این سامانه می‌توان به این موارد اشاره کرد که در بستر کاملا شفاف و رقابتی انجام می‌شود، عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) اجازه شرکت دارند، همه فرآیندهای آن رایگان است و فرآیندهای مالی آن الکترونیکی است.

همچنین ایجاد رابطه مستقیم دولت و مردم (بسته معیشتی)، گذار از روش‌های سنتی، امکان برگزاری به صورت روزانه و استفاده کالاها توسط مصرف‌کننده نهایی از آثار مثبت راه‌اندازی این سامانه است.

گفتنی است؛ میزان رشد قیمت پایه به قیمت فروش بیش از 100 درصد است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.