اتکای تولید به بانک ها باید کاهش یابد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین مالی شرکت های بزرگ تولیدی نباید فقط به سیستم بانکی اتکا کرد.

kaheshe eteka

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت،معدن و تجارت، سعید زرندی در نشست نحوه تامین مالی سه شرکت بزرگ صنایع غذایی گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام و توسعه ای شرکت های تولیدی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ازهمه ظرفیت قانونی برای این امر استفاده می کنیم.
وی افزود: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تبصره 18 قانون بودجه و سایر منابعی که برای تولید درنظر گرفته شده برای تکمیل طرح های نیمه تمام به کار گرفته می شود.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: البته روند تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته روند نزولی داشته است و بخش تولید سهم خود را از منابع بانکی دریافت نکرده است.
وی تصریح کرد: در قانون مصوب بودجه (تبصره 18) نیز اعدادی که صندوق توسعه ملی و بانک ها قرار بود از این محل برای تولید پرداخت نمایند نیز با سهم خیلی پایینی در حال اجرایی شدن است.
زرندی گفت: شرکت‌های بزرگ باید بطرف ابزارهای جدید تامین مالی سوق پیداکنند و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار سرمایه ، می تواند برای شرکت های بزرگ راهگشا باشد و ما تلاش می کنیم شرکت های بزرگ را با این مسیر آشنا کنیم.
در این نشست سه شرکت صنایع غذایی، طرح های توسعه ای خود را تشریح و موانع موجود با حضورنمایندگان بانک ها و صندوق توسعه ملی بررسی شد.
همچنین با حضور چند شرکت تامین سرمایه، روند استفاده از ابزارهای تامین مالی در بورس و نحوه استفاده شرکت ها از این بازار تشریح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *