
به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت» سارا ابوطالبی معاون توسعه نرمافزار مدیریت فناوری و اطلاعات بیمه البرز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانههای برخط این شرکت که با حضور دکتر خسروشاهی رئیسکل بیمهمرکزی و موسی رضایی مدیرعامل بیمه البرز صورت گرفت؛ در خصوص جزئیات و ویژگیهای این سامانهها به خبرنگار ما گفت: در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۳ از دو سامانه رونمایی شد. یکی در حوزه شعبه برخط و شعبه مجازی بیمه البرز است که در قالب اپلیکیشن «یاقوت البرز» رونمایی شد که به موجب این سامانه؛ صدور آنلاین بیمهنامه بدنه و ثبت بازدید آن توسط بیمهگذار انجام میدهد.
وی در توضیح جزییات بیشتر این سامانه با تاکید بر اینکه بیمهگذاران در این سامانه میتوانند درخواست صدور بیمهنامه بدنه خود را به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن یاقوت ثبت کنند، گفت: در صورتی که شرایط بازدید خودرو فراهم باشد؛ سامانه به طور خودکار درخواست بازدید خودرو را انجام میدهد، در غیر این صورت بیمهنامه به طور مستقیم و بدون نیاز به مراجعه حضوری صادر خواهد شد.
به گفته وی این سیستم از طریق دریافت تصاویر خودرو از بیمهگذار و تحلیل آنها توسط کارشناسان فرآیند صدور بیمهنامه را تسهیل میکند. همچنین در صورتی که بیمهنامه نیاز به بازدید نداشته باشد؛ صدور آن به صورت آنلاین و بدون هیچگونه مراجعه حضوری انجام میشود.
ابوطالبی در ادامه سامانه دیگر را سامانه خسارت خودرو ثالث عنوان کرد و گفت: سال گذشته در نمایشگاه بیمه از سامانه خسارت خودرو بدنه رونمایی کرده بودیم که عملا از ابتدای سال ۱۴۰۳ در دستور کار اجرایی ما قرار گرفت. امروز نیز با اضافه کردن امکان صدور آنلاین بیمهنامه بدنه این فرآیند وارد مرحله جدیدتری شد.
معاون توسعه نرمافزار مدیریت فناوری و اطلاعات بیمه البرز همچنین گفت: در همین راستا از بازخوردهایی که از این سامانه داشتیم؛ این بود که ۱۲درصد از کل پروندههای خسارت بیمه البرز در این سامانه بدنه ثبت شده بود؛ این در حالی است که پیش از این سقف خسارت آنلاین ۵۰میلیون تومان بود، اما هماکنون به ۱۰۰میلیون تومان رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال نیز سامانه ثالث را با این رویکرد که ذینفعان خسارتهای ثالث را به بیمه البرز بیاوریم، در دستور کار خود قرار دادیم، خاطرنشان کرد: زمانی که یک تصادف اتفاق میافتد، به جای اینکه بیمهگذار درگیر خسارت باشد؛ ذینفعی که خسارت به او وارد شده بود و بیمه البرز نداشت، درگیر این موضوع میشد و به دنبال خسارت بود. در واقع ما برنامه را در بیمه ثالث به گونهای طراحی کردیم که ذینفعی که با مشکل روبهرو شده است؛ وارد این فرآیند پیگیری شود و بدین طریق کسی که بیمه البرز ندارد؛ میتواند به راحتی از خدمات این شرکت بیمه استفاده کند و بعدا جذب خدمات دیگر بیمه البرز شود.
معاون توسعه نرمافزار مدیریت فناوری و اطلاعات بیمه البرز در ادامه خاطرنشان کرد: در روش آنلاین نیز ذینفع اطلاعات خود را وارد میکند و دیگر لزومی به حضور در شعبه برای دریافت خسارت ندارد. در حقیقت رویکرد ما اینگونه است افرادی که بیمه البرز ندارند را ذینفع در نظر بگیریم و این جزو خدمات غیرحضوری ما به صورت آنلاین در موبایل است.
ابوطالبی تصریح کرد: ما همچنین در راستای خدمات بیمهای امروز دو محصول جدید در زمینه بیمههای عمر را معرفی کردیم. در همین راستا طرح «بریس» را چند سالی در دستور کار خود داشتیم که محصول جدید بیمهای در قالب بیمهنامههای مستمری است که مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه این طرح از انعطافپذیری بالایی برخوردار است؛ به گونهای که حتی بیمهگذار این اختیار را دارد که خواهان خریداری به یکباره بیمهنامه خود باشد و از همان آغاز نیز مستمری خود را دریافت کند یا اینکه پس از یک دوره انتظار مستمری وی پرداخت شود.
به گفته وی این محصول جدید با توجه به نیازهای مختلف ذینفعان و توجه ویژه به بیمهشدگان طرحی و ارائه میشود که در آن بیشترین میزان سود پرداختی در بیمهنامههای عمر لحاظ شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته حائزاهمیت اینکه این انعطافپذیری مختص سامانه بیمه البرز است و البته مزایای دیگری نیز دارد که علاوه بر پرداخت مبلغ مستمری؛ در پایان دوره اصل مبلغ نیز به بیمهگذار پرداخت خواهد شد.
لازم به یادآوری است که همایش بینالمللی بیمه و توسعه ۱۳ آذر ۱۴۰۳ با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیسجمهور و دکتر همتی وزیر اقتصاد و مدیران شرکتهای بیمه و دستاندرکاران این صنعت صبح امروز در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.