×

منوی سایت

اخبار ویژه

کیش اینوکس امروز به عنوان یک درگاه معتبر و قابل اعتماد در بازار سرمایه محسوب می‌شود

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ امین آذریان کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان مطلب فوق در خصوص اینکه رویداد کیش اینوکس تا چه اندازه می‌تواند در رونق بازار سرمایه تاثیرگذار باشد، گفت: رویداد کیش اینوکس یک فرصت بسیار مناسب و تأثیرگذار است که به چند دلیل می‌تواند نقش مهمی در توسعه بازار سرمایه ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد در فضایی غیر از تهران؛ به دیگر نقاط کشور این امکان را می‌دهد که در مباحث بازار سرمایه مشارکت داشته باشند و مردم را با مفاهیم مهم این حوزه آشنا کنند، گفت: این موضوع همواره برای من حائزاهمیت بوده است که آشنایی با بازار سرمایه می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.
آذریان با اشاره به این نکته که جذابیت منطقه‌ای کیش و پتانسیل بالای این جزیره نکته قابل‌توجهی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، گفت: این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی خود؛ امکان حضور راحت‌تری برای کشورهای عربی و همسایه فراهم می‌آورد و می‌تواند به عنوان درگاهی برای همکاری‌های بین‌المللی عمل کند.
وی با تاکید بر اینکه این ارتباطات می‌تواند منجر به تبادل دانش، تکنولوژی و سرمایه‌گذاری‌های مشترکی شود که برای هر دو طرف سودمند خواهد بود، خاطرنشان کرد: علاوه بر این فضای کیش اینوکس به مدیران ارشد نهادهای مالی این امکان را می‌دهد تا زمان بیشتری برای هم‌افزایی، تبادل‌‌نظر و تعریف همکاری‌های متقابل با یکدیگر داشته باشند. ضمن‌آنکه برنامه‌های متنوعی که از صبح تا شب در این رویداد در حال برگزاری است، به ویژه کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی؛ فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و ارتباط برقرار کردن فراهم می‌کند.
این کارشناس بازار سرمایه، کیش اینوکس را به عنوان سکوی پرتابی برای تحول و رشد بازار سرمایه در کشور عنوان کرد و گفت: این رویداد همچنین به ایجاد یک اکوسیستم مالی پویا و پایدار نیز کمک بسزایی می‌کند.
آذریان در ادامه افزود: برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها باعث افزایش آگاهی عمومی می‌شود؛ بلکه می‌تواند به ارتقاء سطح کیفی خدمات مالی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیز منجر شود.
وی با تاکید بر اینکه کیش اینوکس امروز به بلوغ چشمگیری رسیده و می‌توان آن را به عنوان یک درگاه معتبر و قابل اعتماد در بازار سرمایه معرفی کرد، گفت: همانگونه که می‌دانید؛ این رویداد پس از برگزاری 10دوره موفق؛ امروز توانسته جایگاه خود را نه تنها در میان اهالی بازار سرمایه؛ بلکه در بین سایر بازارهای مالی نیز تثبیت کند.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: در کیش اینوکس یازدهم یک اتفاق جذاب در حال رقم خوردن بود که می‌توانست با حضور اعضاء فیاس فرصتی منحصربه‌فرد برای ایجاد همکاری‌های بین‌المللی و تبادل‌نظر میان متخصصان فراهم کند، اما متأسفانه به دلیل شرایط موجود این حضور کنسل شد. امیدواریم که در برنامه‌ها و سال‌های آینده شاهد حضور فعال اعضاء فیاس و برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی در این خصوص باشیم.
وی با تاکید بر اینکه کشورمان ایران با پتانسیل‌های بالای خود می‌تواند نقش پررنگی در این عرصه ایفا کند، افزود: این تعاملات نه تنها به تقویت روابط اقتصادی کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجربه فراهم آورد. این در حالی است که کیش اینوکس با تمرکز بر ارتقاء آگاهی عمومی و ایجاد بسترهای لازم برای ارتباطات بین‌المللی؛ به پیشرفت و توسعه بازار سرمایه کشور نیز کمک بسزایی خواهد کرد.
آذریان همچنین با انتقاد از اینکه ما تاکنون از پتانسیل کیش به ‌طور کامل برای ایجاد ارتباطات بین‌المللی و برگزاری رویدادهای مختلف بهره‌برداری نکرده‌ایم، گفت: کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و زیرساخت‌های مناسب می‌تواند به یک مرکز مهم برای تعاملات مالی و اقتصادی در سطح بین‌المللی تبدیل شود.
وی امیدواری کرد که رویداد کیش اینوکس با توان بیشتری سال به سال پیشرفت چشمگیری را تجربه کند و بتواند ارتباطات بین‌المللی بیشتری را برقرار کند. این در حالی است که این تعاملات می‌تواند به تبادل دانش، فناوری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک کمک کند و به نفع تمامی طرفین باشد.
کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: به طور حتم با بهره‌برداری بهینه از این پتانسیل می‌توانیم کیش را به یکی از قطب‌های اصلی برگزاری رویدادهای مالی و اقتصادی در منطقه تبدیل کنیم.

معصومه صالحی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.