×

منوی سایت

اخبار ویژه

کتاب و نمایشگاه آثار استاد مهدی ذوفن رونمایی شد

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مراسم رونمایی از کتاب و نمایشگاه «نقش عشق» و افتتاح نگارخانه گردشگری، اولین نگارخانه هنرهای ملی ایران با حضور مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری، مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران گروه مالی و بانک گردشگری، خانواده استاد مهدی ذوفن و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین در سالن اجتماعات بانک گردشگری برگزار شد.

مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری در این مراسم با خوشامدگویی به اهالی فرهنگ و هنر و مهمانان حاضر در این مراسم گفت: خوشحالیم که خداوند به ما این توفیق را داد که در کنار خانواده استاد ذوفن سهم کوچکی در انتشار کتاب «نقش عشق» داشته باشیم.

وی افزود: در سال ۹۸ این کتاب آماده انتشار و رونمایی شد اما به دلیل همه‌گیری کرونا نتوانستیم در زمان حیات استاد ذوفن کتاب را رونمایی کنیم.

رئیس گروه مالی گردشگری با اشاره به بحث کلیدی صنایع دستی در کشور پیشنهاد مهمی خطاب به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح کرد: راه‌اندازی «حراج صنایع دستی» طرحی است که گروه مالی گردشگری قبلا آن را پیشنهاد کرده و امروز دوباره آن را تکرار می‌کنیم. با راه‌اندازی حراج صنایع دستی می‌توانیم حلقه تلاقی بخش اقتصاد و فرهنگ را داشته باشیم و این امر موفقیت‌های بزرگی را برای کشور به بار خواهد آورد.

جهانگیری با بیان این مطلب که آشتی اقتصاد و فرهنگ جز با قوی کردن بنیه‌های تجارت در این حوزه شکل نمی‌گیرد، تاکید کرد: پیشنهاد حراج صنایع دستی به شکل‌گیری جریان مالی در این صنعت کمک می‌کند. امروز این حوزه بنیان اقتصادی قدرتمندی ندارد و تصور می‌کنم با به کارگیری بنگاه‌های اقتصادی در صنایع دستی، جریان‌سازی اقتصادی در این حوزه شکل خواهد گرفت.

رئیس گروه مالی گردشگری با اشاره به راه‌اندازی نگارخانه گردشگری به عنوان اولین نگارخانه هنرهای ملی ایران تصریح کرد: گروه مالی گردشگری در راستای عمل به مسئولیت‌‌های اجتماعی خود با افتتاح نگارخانه گردشگری افتخار دارد در کنار اهالی فرهنگ و هنر کشور قرار بگیرد و این کار برای این مجموعه یک فرصت ارزشمند است تا میزبان آثار بزرگان و جوانان هنرمند کشورمان باشد.

جهانگیری در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: گروه مالی گردشگری آمادگی دارد در ۴ نقطه محروم کشور کارگاه‌های صنایع دستی بر پا کند تا زمینه‌های زنده کردن این هنر در ایران دوباره شکل گیرد و بتوان آثاری تولید کرد که زمینه صادرات داشته باشد.

گفتنی است، کتاب «نقش عشق؛ هنر قلم‌گیری ایرانی» مجموعه‌ای از آثار استاد مهدی ذوفن است که در آن گوشه‌ای از چیره‌دستی ناب این استاد قلم‌زنی شهیر ایرانی به نمایش گذاشته شده است. این کتاب با حضور نسرین ذوفن و مسعود خوانساری دختر و داماد مرحوم ذوفن رونمایی شد.

همچنین نمایشگاه آثار استاد ذوفن نیز پس از این مراسم و همراه با افتتاح نگارخانه گردشگری رونمایی شد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار قلم‌گیری استاد ذوفن به نمایش گذاشته شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.