×

منوی سایت

اخبار ویژه

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر: دغدغه اصلی ما در بیمه کوثر موضوع سودآوری است

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ دکتر ابوالفضل آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر در این نشست با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه، سودآوری شرکت‌های بیمه‌ای در نیمه نخست امسال عملکرد چشمگیری نخواهد داشت، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در شرکت بیمه کوثر موضوع سودآوری است.
وی با بیان اینکه برای بهبود این وضعیت لازم است که بر بیمه‌های زندگی تمرکز بیشتری داشته باشیم، افزود: اگرچه این حوزه نیز با توجه به مقایسه‌هایی که شهروندان با سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند؛ با چالش‌های زیادی همراه است.
مدیرعامل بیمه کوثر در ادامه به موفقیت‌های اخیر شرکت در حوزه سودآوری اشاره کرد و گفت: بیمه کوثر طی سه سال اخیر به عنوان یکی از سه شرکت برتر سودآور صنعت بیمه شناخته شده است. در همین راستا در کنار توسعه فروش و افزایش سهم از بازار؛ تمرکز ویژه‌ای بر سرمایه‌گذاری‌های موفق داشته‌ایم؛ چراکه اگر شرکت سودآور نباشد، تمام شعارهای دیگر بی‌فایده خواهد بود.
دکتر آقادادی با تاکید بر اینکه «فروش» تنها یکی از شاخص‌هاست و سودآوری شرکت و رضایت مشتریان نقش مهم و حیاتی در موفقیت و پایداری شرکت دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرکت‌هایی که سودآور باشند؛ ماندگار خواهند بود و سودآوری از رضایت مشتریان حاصل می‌شود. بنابراین اگر مشتریان راضی باشند و خدمات باکیفیتی دریافت کنند؛ به طور حتمی این سودآوری پایدار خواهد بود.
وی با اشاره به روند رشد فروش بیمه کوثر گفت: در سال ۱۴۰۰ فروش شرکت به ۵هزار میلیارد تومان رسید و در سال گذشته این رقم به ۱۳هزار میلیارد تومان افزایش یافت. امسال نیز تاکنون میزان فروش شرکت از ۱۴هزار میلیارد تومان هم فراتر رفته است.
مدیرعامل بیمه کوثر سرمایه کنونی این شرکت را ۳۳۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر همین اساس و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این میزان به ۴۰۰۰میلیارد تومان افزایش خواهد یافت؛ این در حالی است که فروش بیمه کوثر طی شش ماهه نخست سالجاری از مرز ۱۴هزار میلیارد تومان نیز گذشته است. وی فروش سال گذشته بیمه کوثر را ۱۳هزار میلیارد تومان عنوان کرد که این میزان طی شش ماهه نخست سالجاری تحقق یافته است.
دکتر آقادادی در ادامه یکی از بزرگترین ریسک‌های شرکت‌های بیمه‌ای در شرایط کنونی را موضوع «نقدینگی» اعلام کرد و گفت: چالش اصلی صنعت بیمه همخوان نبودن جریان نقدینگی ورودی و خروجی شرکت‌هاست که فشار مضاعفی را بر این شرکت‌ها وارد می‌کند.
مدیرعامل بیمه کوثر همچنین با بیان اینکه ساماندهی بازار بیمه نیروهای مسلح در دستور کار ستادکل قرار دارد، خاطرنشان کرد: موضوع ادغام شرکت‌های بیمه‌ای که دارای سهامداران حوزه نیروی مسلح هستند؛ مطرح نیست.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت نیروی انسانی، سودآوری و رضایت مشتریان به عنوان اصلی‌ترین عوامل موفقیت بیمه کوثر محسوب می‌شوند، در ادامه در خصوص تاریخچه و روند توسعه بیمه کوثر گفت: در ابتدا ستادکل نیروهای مسلح با هدف پوشش ریسک‌های مرتبط با این نیروها تصمیم به راه‌اندازی شرکت بیمه‌ای گرفت که به اختصار به نام «شبنم» (شرکت بیمه نیروی مسلح) شناخته شد؛ سپس متناسب با وضعیت وزارت دفاع شرکت بیمه کوثر تاسیس شد.
وی سرمایه اولیه این شرکت را ۴۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در پنج سال نخست این مبلغ ثابت باقی ماند، اما در طول سال‌های بعد سرمایه شرکت به ترتیب به ۲۵۰میلیارد تومان، ۶۰۰میلیارد تومان و نهایتاً در سال ۱۴۰۰ که بنده در سمت مدیرعاملی این مجموعه منصوب شدم؛ به ۱۶۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و امروز سرمایه این شرکت به ۳۳۵۰میلیارد تومان رسیده و برنامه‌ریزی ما این است که در آینده نزدیک حداقل به ۴۰۰۰میلیارد تومان افزایش یابد.
دکتر آقادادی در خصوص دلایل افزایش چشمگیر فروش شرکت در رشته‌های درمان و آتش‌سوزی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عوامل این رشد نیاز شرکت‌های بزرگ به ارائه بهترین پوشش‌های بیمه‌ای برای کارکنانشان است، با ذکر مثالی گفت: مثلا شرکت‌های پتروشیمی خواهان بیمه تکمیلی باکیفیت برای کارکنان خود هستند تا رضایت آنها را جلب کنند؛ در نتیجه افزایش این درخواست‌ها باعث افزایش حق‌بیمه‌ها و سهم رشته درمان در پرتفوی شرکت شده است.
به گفته وی این افزایش در پوشش‌های بیمه‌ای ناشی از شرایط فعلی بازار و تقاضای بیشتر برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر است که تاثیر مستقیمی بر رشد فروش این رشته‌ها داشته است.
دکتر آقادادی در ادامه با تاکید بر نقش نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه شرکت گفت: نیروی انسانی این مجموعه به دو دسته سرمایه انسانی و بدهی انسانی تقسیم می‌شود. این در حالی است که بدهی‌ها باید از سیستم خارج شوند، اما سرمایه‌های انسانی ماندگارند و نقش مهمی در پیشبرد اهداف شرکت دارند.
وی اضافه کرد: تکریم و احترام به مشتریان یکی از اصول کلیدی در عملکرد شرکت است و نیروی انسانی باید این ارزش‌ها را در سراسر کشور اجرا کند تا رضایت مشتریان و در نتیجه سودآوری شرکت افزایش یابد.
مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر اهمیت ارتباط نزدیک میان مدیران و نمایندگان شرکت گفت: ما همگی به ‌عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر هستیم و این ارتباطات نزدیک به حل سریع مشکلات و مسائل شرکت کمک بسزایی خواهد کرد.
دکتر آقادادی همچنین درباره توسعه شبکه نیروی انسانی شرکت توضیح داد: در ابتدای تاسیس شرکت با ۶۰ نیروی انسانی کار خود را آغاز کرد، اما امروز تعداد کارکنان به ۱۵۰۰نفر رسیده است. همچنین شبکه فروش شرکت نیز به بیش از ۱۵۰۰نماینده افزایش یافته است.
مدیرعامل بیمه کوثر در پایان خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی مانند زلزله و سیل شرکت باید به موقع در کنار آسیب‌دیدگان باشد تا اعتماد مشتریان جلب شود و شرکت به عنوان یک نهاد مسئولیت‌پذیر شناخته شود.

معصومه صالحی

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.