×

منوی سایت

اخبار ویژه

تداوم ریل‌گذاری‌های انجام شده و تقویت زنجیره ارزش

به گزارش اقتصادملت به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، رضا انصاری که در اولین نشست صمیمی با معاونان و مدیران این سازمان که با حضور فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو و حضور ویدئوکنفرانسی(برخط) مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی برگزار شد، به بیان مهمترین نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخت.

در این نشست همچنین جمعی از معاونان و مدیران سازمان و مدیران عامل سه شرکت استانی خراسان رضوی، هرمزگان و لرستان به نمایندگی از استان‌ها ‌مهمترین نقطه نظرات خود را در حوزه‌های مرتبط با شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطرح کردند.

به هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط با صنایع بزرگ

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر مقیمی در دوران تصدی این مسئولیت، بیان کرد: آقای مقیمی با دانش سازمانی که دارند می‌توانند در ایدرو نیز موفق باشند، با مجموعه ایدرو کارها و تجربه‌های مشترک داریم و درکنار یکدیگر می توان در فرآیندی برای به هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط با صنایع بزرگ فراهم کرد.

“رضا انصاری”  در ادامه موتور حرکت سازمان را شرکت‌های استانی توصیف کرد و افزود: به سمت تمرکز زدایی می‌رویم و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها را در دستور کار داریم.

تداوم ریل‌گذاری‌های انجام شده و تقویت زنجیره ارزش

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری‌های انجام شده در سازمان را تداوم خواهم بخشید، اضافه کرد: در حوزه مدیریت و اقتصاد نظریات برگرفته از تجربه بشر است، تمام منابع مدیریتی از تجربه نشأت می‌گیرد، این سازمان نیز یک پیشینه‌ای دارد که به اینجا رسیده است و با در نظر گرفتن این پیشینه کارها را جلو می‌بریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای کار تولیدی گستره خوبی شکل گرفته است، تصریح کرد: باید به این سیستم عمق ببخشیم و توازن را در دستور کار قرار دهیم ودر این مسیر تقویت زنجیره ارزش نکته حائز اهمیتی است.

نگاه بسیار خوب کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حوزه صنعت کشور

انصاری، نگاه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به حوزه صنعت کشور را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: این فرصت بسیار مناسبی است که باید از آن به نحو  مطلوبی در راستای رفع موانع پیش رو و بهبود وضعیت صنعت بهره برد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دانش بنیان شدن صنایع خاطر نشان کرد: دانش بنیان شدن موتور محرکه صنعت و نوآوری در این بخش است  همچنین مدل‌های جدید درآمدی نیز مهم است و باید به سمت روش‌های نوین تامین مالی برویم.

بنگاه‌های ارزش آفرین برای اقتصاد کشور باید ایجاد شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بنگاه‌های ارزش آفرین برای اقتصاد کشور به جای تکیه بر نفت و گاز باید ایجاد نماییم، گفت: نوع تفکر ما در حوزه تولید به ما جهت می‌دهد، ترجمان عملی اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت دانش بنیان شدن بنگاه‌های خلق کننده ثروت است.

وی با بیان اینکه دانش و تجربه نیروی انسانی ارزشمند است، بر روی موضوعاتی مانند، تحقیق و توسعه، نگاه کارشناسانه، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بسترسازی و کار نرم‌افزاری تاکید کرد و گفت: تفکر، تلاش ، تداوم و توکل را در دستور کار قرار می دهیم.

مقیمی : تبیین اهم اقدامات در ارتقاء جایگاه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

مدیرعامل پیشین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز طی این نشست ضمن اشاره اجمالی به برخی از اقدامات انجام شده در دوران تصدی این مسئولیت، بیان کرد: همکاران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از همراه‌ترین، متعهدترین و متخصص‌ترین همکارانی بودند که با آنها کار کرده ام.

“فرشاد مقیمی” به برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: اصلاح دستورالعمل حق بهره‌برداری زمین و واگذاری اراضی به قیمت کارشناسی، تصویب کمیته حسابرسی داخلی، راه اندازی شورای مشورتی در حوزه‌هایی از جمله صنایع کوچک، زیرساخت و حقوقی، حمایت از روش‌های نوین تامین مالی، بازگشت صندوق حمایت از صنایع کوچک به سازمان، انتشار اولین فراخوان (برای نیروگاه‌های خورشیدی) از جمله مهم‌ترین اقدامات بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدیریت ساماندهی شهرک‌ها و نواحی صنعتی غیردولتی و شرکت‌های خدماتی، استفاده از ظرفیت‌ نیروهای درون سازمان برای عضویت در هیات مدیره‌های شرکت‌های استانی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نوسازی و بازسازی صنایع در کنار نوسازی زیرساختهای صنعتی و…. در دستور کار و پیگیری قرار گرفت و به نتایج موفقیت آمیزی رسید.

مقیمی، همچنین افزایش سرمایه‌صندوق حمایت از صنایع کوچک، ایجاد پلتفرم و سکوی سازمان و کنترل پروژه‌ها را از مواردی دانست که باید با اهتمام و جدیت مورد پیگیری قرار بگیرد.

سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه شب ۱۸ مهر ۱۴۰۳ رضا انصاری را به عنوان معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد.

انصاری دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی معدن دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشیار دانشگاه اصفهان است و سابقه چهار ساله عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را نیز دارد.مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، عضو کمیسیون زیربنایی دولت و عضو ناظر شورای‌عالی معادن کشور از دیگر سوابق اجرایی انصاری است.انصاری جانشین فرشاد مقیمی شده است که با تغییر سمت به عنوان معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) معرفی شده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.