×

منوی سایت

اخبار ویژه

برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی پلیس، امنیتی و ایمنی با حضور 250 شرکت‌کننده

به گزارش خبرنگار ما؛ اهداف و محورهای این دوره از نمایشگاه طی نشستی با حضور سرتیپ دوم پاسدار محمدقاسم ناظر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، رضا اصغریان دبیر بیست‌ویکمین نمایشگاه «ایپاس» و حشمت‌الله خان‌‌آبادی رئیس این نمایشگاه بررسی شد و در ادامه حاضران پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

سردارمحمدقاسم ناظر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا در ابتدای این نشست خبری برگزاری این نمایشگاه را در سال گذشته موفقیت‌آمیز عنوان کرد و با بیان اینکه سالجاری نیز نمایشگاه «ایپاس» با تمرکز بر تجهیزات ایمنی، امنیتی و پلیسی بر پا خواهد شد، گفت: هر سال که این نمایشگاه برگزار می‌شود؛ قصد داریم تا نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت بیشتر و بهتری داشته باشیم.

ناظر با تاکید بر اینکه این رویداد می‌تواند علاوه بر تأثیرگذاری در اقتصاد داخلی، به پیشرفت فناوری‌های داخلی نیز کمک کند، ابرازی امیدواری کرد که در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه؛ بهره‌برداری مناسبی از آن صورت گیرد.

به گفته وی نمایشگاه بین‌المللی پلیس «ایپاس» با حضور گسترده تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن بهره‌برداری مناسب از محصولات و تجهیزات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در دوره قبل ۱۵۱شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه حضور داشتند، افزود: امسال ۲۵۰شرکت‌کننده و ۱۸۱غرفه در بیست‌ویکمین نمایشگاه «ایپاس» فعال هستند؛ این در حالی است که  شرکت‌های خارجی نیز می‌توانند با حضور در این دوره از نمایشگاه؛ محصولات خود را ارائه دهند.

به گفته وی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای دستیابی به تفاهمنامه‌ها و قرارداد‌های همکاری خواهد بود؛ این در حالی است که تمرکز اصلی نمایشگاه بر معرفی تجهیزات و فناوری‌های مرتبط با امنیت، ایمنی و تجهیزات پلیسی است و نیرو‌های مسلح نیز از این فرصت بهره‌برداری لازم را خواهند داشت.

مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵درصد غرفه‌ها را شرکت‌های چینی تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: در همین راستا قصد داریم این نمایشگاه را در کشورهای آفریقایی نیز برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همچنین قصد داریم این نمایشگاه را به صورت استانی نیز راه‌اندازی کنیم، گفت: نکته حائزاهمیت در این خصوص اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها با هدف درآمدزایی برای مجموعه نیست؛ بلکه قصد داریم از این طریق نیازمندی‌ها و توانمندی‌های موجود را به نمایش بگذاریم.

مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا در ادامه به تجهیزاتی که در این نمایشگاه قرار است ارائه شود، اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه قصد داریم دوربین‌های البسه، دوربین‌های ثبت میانگین سرعت در جاده‌ها، جلیقه‌های ضدگلوله، درب‌های ضدسرقت و … در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.

به گفته وی در مجموعه اقتصادی فراجا پشتیبانی مناسبی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز مالی صورت می‌گیرد و تاکید بر استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه تجهیزات نظامی و امنیتی کشور گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم؛ در دوران جنگ تحمیلی برای تأمین ابتدایی‌ترین تجهیزات مانند سیم‌‌خاردار وابسته به واردات بودیم، اما امروز پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را در داخل کشور تولید و حتی صادر هم می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند «ایپاس» فرصت مناسبی برای معرفی این دستاوردهاست و تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه مورد استفاده نیرو‌های مسلح و دیگر ارگان‌ها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در همین راستا انعقاد قرارداد‌های بین‌المللی در این نمایشگاه‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی بر ارزآوری و اقتصاد کشور داشته باشد.

رضا اصغریان دبیر اجرایی بیست‌ویکمین نمایشگاه «ایپاس» هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه امسال هم مثل سنوات قبل نمایشگاه «ایپاس» برای نمایش تجهیزات ایمنی، امنیتی و پلیسی برگزار می‌شود، گفت:  در این دوره از نمایشگاه ۲۵۰شرکت داخلی و خارجی در قالب ۱۸۱غرفه حضور خواهند داشت که ۸۰درصد این شرکت‌ها خصوصی و ۲۰درصد آنها نیز دولتی هستند و از این تعداد ۵۵درصد شرکت‌ها دانش‌بنیان هستند.

مدیرعامل ناجی پاس با تاکید بر اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویداد‌های مرتبط با صنایع ایمنی و امنیتی در ایران محسوب می‌شود، گفت: این دوره از نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از ۲۳هزار متر مربع برگزار می‌شود و ۲۲۰شرکت داخلی به همراه ۱۲شرکت خارجی به‌ صورت مستقیم و ۱۴ کشور به ‌صورت غیرمستقیم از طریق نمایندگی رسمی خود در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه از سفرا، کاردار‌ها و وابستگان نظامی برای مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است، گفت: در همین راستا انتظار می‌رود همچون سنوات قبل؛ شاهد حضور پرشور آنها باشیم. همچنین واحد‌های تخصصی پلیس از ۸رده مختلف برای نمایش توانمندی‌ها و ارائه خدمات در نمایشگاه حاضر خواهند بود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه ایپاس ۲۰۲۴ بیش از ۱۵۰برند خارجی حضور خواهند داشت که تقریباً سه برابر سال گذشته است، گفت: در همین راستا ۳۸برند ایرانی در این نمایشگاه کالا‌های خود را ارائه خواهند کرد. از سوی دیگر بخش مخترعان نیز با حضور ۵۰ اثر همچنان بخشی از نمایشگاه خواهد بود.

مدیرعامل ناجی پاس گفت: در این نمایشگاه ۱۶گروه کالایی مجاز به ارائه محصولات خود هستند که شامل انواع تجهیزات پلیسی، امنیتی، و ایمنی می‌شود. این نمایشگاه فرصتی را برای شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط فراهم می‌کند تا جدیدترین محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و از آخرین تکنولوژی‌ها و دستاورد‌های این حوزه بهره‌مند شوند.

به گفته وی یکی از اهداف اصلی نمایشگاه ترویج فرهنگ استفاده از لوازم ایمنی و امنیتی است و تلاش شده تا امسال نیز مانند سال گذشته بازدیدکنندگان بیشتری جذب شوند. همچنین بین ۱۰ تا ۱۵ هیات  تجاری خارجی برای بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند.

اصغریان با تاکید بر نقش مهم نمایشگاه «ایپاس» به عنوان مرجع تجهیزات خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به توسعه تکنولوژی‌های مورد استفاده توسط پلیس کمک قابل‌توجهی کرده است. در همین راستا سالجاری برای اولین‌بار بخش امنیت قضایی به زیرگروه‌های نمایشگاه اضافه شده است. این بخش در فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع به نمایشگاه افزوده شد.

وی در پایان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی نمایشگاه به صورت سیستماتیک از دو سال پیش اقدام به ایجاد سامانه‌ای جامع کرده که به عنوان منبعی با ارزش برای صنعت مربوطه عمل می‌کند، گفت: این سامانه برای دسترسی آسان‌تر و فعالیت بهتر دبیرخانه طراحی شده و به مرور فعال‌تر خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.