کارکرد احزاب سیاسی کشور ضعیف است

حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با اشاره به برگزاری کنگره جمعیت آبادگران جوان، اظهار کرد: در کنگره ما قرار است که انتخابات شورای مرکزی برگزار شود و هر کسی که مایل است، می‌تواند در این انتخابات و کنگره شرکت کند.
وی افزود: این کنگره ساعت 9 صبح پنجشنبه این هفته در سالن کانون اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود و قرار است حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این کنگره سخنرانی کند. همچنین از محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز برای سخنرانی در این کنگره دعوت به عمل آورده‌ایم.
بیادی در ادامه با بیان اینکه کارکرد احزاب سیاسی ما ضعیف است، گفت: پارلمان‌های ما نیز حزبی نیستند و همه چیز به صورت شخصی‌ و جزیره‌ای در مجلس‌ها اداره می‌شود.
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان اضافه کرد: ما به عنوان جمعیت آبادگران در انتخابات‌‌های مختلف موفقیت‌هایی داشته‌ایم اما به دلیل اینکه به باندهای قدرت و ثروت وصل نیستیم، به اندازه توان خود فعالیت می‌کنیم. ما در 10 استان، دفاتر حزبی داریم و معمولاً در هر دوره‌ای از مجلس حدود 6 تا 10 نماینده داشته‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه ما بعد از مجلس پنجم هیچ مجلس خوب و اثرگذاری نداشتیم، گفت: همیشه نظارت در مجلس‌ها بر دولت‌ها ضعیف بوده و دولت‌ها هر بی‌احترامی‌ که توانسته‌اند به مجلس‌ها کرده‌اند.
بیادی تصریح کرد: مجلس باید پالایش شود و در آن نوگرایی صورت گیرد؛ بخصوص در مورد کسانی که مجلس را محلی برای کسب و کار خود قرار داده‌اند. باید برخی افراد که دوره‌های متمادی در مجلس حضور داشته‌اند، از این نهاد قانونگذاری بیرون بیایند و راه را برای جوانان باز کنند؛ البته انسان‌های باتجربه باید وارد مجلس شوند ولی من معتقدم کسانی که بیش از سه دوره در مجلس بودند، دیگر نباید در دوره آینده کاندید شوند.
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان نمی‌توانند در خبرگان کارآیی داشته باشند؛ زیرا باید نظارت‌های بزرگ انجام دهند. نباید مجلس خبرگان را جناحی کرد، البته شورای نگهبان در خصوص انتخابات خبرگان بر اساس نص صریح قانون عمل خواهد کرد.
وی افزود: برخی افراد بسترهای بدی را برای شروع مجلس خبرگان آماده می‌کنند. مسائل حاکم بر این مجلس به گونه‌ای نیست که هر کسی بتواند در آن راه یابد و انتخاب شود.
بیادی در ادامه با بیان اینکه روابط دستگاه دیپلماسی و دستگاه‌های اجرایی کشور با احزاب بسیار کم است، خاطرنشان کرد: تاکنون چند بار وزارت خارجه و برخی دستگاه‌های اجرایی از احزاب دعوت به عمل آورده‌اند؟ البته وزارت کشور دعوت‌های زیادی از احزاب به عمل آورده و از شاه‌بیت‌های اقدامات این وزارتخانه، همراهی و کمک برای تشکیل خانه احزاب بود.
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان تاکید کرد: سران اصولگرا و اصلاح‌طلب باید با یکدیگر نشست‌ها و جلسات متعددی داشته باشند. آقای روحانی جلساتی را در ایام مبارک رمضان با حضور اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برگزار کرد؛ اما این جلسات کافی نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید تنها ضعف‌های موجود در جامعه و کشور را ببینیم و باید به نقاط قوت نیز تاکید داشته باشیم، اظهار کرد: در مورد دولت قبل خیلی بی‌انصافی‌ها شد اما انتقادهایی هم نسبت به آن وجود داشت. در شرایط فعلی هم نباید فقط ضعف‌های دولت یازدهم را ببینیم و روی آنها متمرکز شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *