تصمیمات بانک‌مرکزی مانع از توسعه بازار سرمایه شده است


اعلام آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری مطالبات اقتصادی و فعالان بازار سرمایه

بحث تامین مالی یکی از مهمترین چالش‌های اقتصاد کشور است و قطعاً در رای صلاحیت به گزینه وزیر اقتصاد دولت چهاردهم مطالبه خواهیم کرد که برنامه‌های خود برای توسعه صنعت مالی را ارائه دهد.
به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ضمن بیان مطلب فوق از اعلام آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری مطالبات اقتصادی و فعالان بازار سرمایه خبر داد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایشگاه صنعت مالی یکی از مهمترین نمایشگاه‌های کشور محسوب می‌شود؛ این نمایشگاه را رویداد کم‌نظیری در کشور عنوان کرد و گفت: بحث تامین مالی؛ یکی از مهمترین چالش‌های اقتصاد کشور است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه بانک‌مرکزی نسبت به بازار سرمایه فاصله زیادی دارد و تصمیماتش مانع از توسعه بازار سرمایه شده است، گفت: از وزیر آینده اقتصاد برنامه‌هایش برای توسعه صنعت مالی را درخواست می‌کنم.
حسینی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت مالی رویدادی کم‌نظیر و از جمله مهمترین نمایشگاه‌های کشور است، تاکید کرد: حقیقت این است که تصمیمات بانک‌مرکزی مانع توسعه بورس است؛ بانک‌مرکزی نسبت به بازار سرمایه فاصله زیادی دارد و تصمیمات آن مانع توسعه بازار سرمایه شده است.
وی در ادامه گفت: بازار سرمایه طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته، اما با تامین مالی مناسب فاصله بسیاری دارد که به طور حتم حضور خبرگان مالی در این نمایشگاه می‌تواند برای تامین مالی بنگاه‌ها موثر باشد.
حسینی با بیان اینکه اقتصاد ایران باید تکلیف خود را نسبت به چند کلید واژه مشخص کند، گفت: یکی از این موارد قیمت‌گذاری دستوری است؛ چراکه قیمت‌گذاری دستوری راهکار بهبود اقتصادی نیست و انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس‌شورای‌اسلامی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط فعلی در مقطع خاصی قرار داریم؛ گفت: هنوز جابه‌جایی کامل میان دولت فعلی و دولت سیزدهم انجام نشده است. همچنین برنامه‌ریزی برای برنامه توسعه‌ هفتم جهت تحقق رشد 8درصدی هنوز به صورت کامل اجرایی نشده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه فصل اول قانون برنامه توسعه رشد اقتصادی است، تاکید کرد: از پارامترهای فصل اول این برنامه نیز بهبود کسب‌وکار و مردمی‌سازی اقتصاد و تجهیز منابع است که امید است در دولت جدید به خوبی مورد اجرا قرار گیرد. همانطور که اشاره شد؛ تامین مالی برای کل اقتصاد ایران بسیار مهم است و باید در اولویت قرار گیرد تا دولت بتواند برنامه رشد 8درصدی اقتصاد را محقق کند.
وی در پایان گفت: در همین راستا اگر بخواهیم به عنوان یک فضای مشترک بر روی برنامه هفتم‌ توسعه متمرکز شویم؛ باید به موضوع رشد اقتصادی توجه کرد. در این قسمت نیز روی بهره‌وری، بهبود محیط کسب‌وکار، مردمی‌سازی و تجهیز منابع تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *