شروع قدرتمند «فخوز» در سال مالی

بلوم و بیلت در سبد فروش صادراتی فولاد خوزستان

فولاد خوزستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین ماه سال 1403 میزان درآمدی که از فروش محصولات تولیدی خود به دست آورد؛ مبلغی بالغ ‌بر 6هزار و 2میلیارد تومان بود. لازم به ذکر است فروردین ‌ماه آغاز سال مالی شرکت فولاد خوزستان است و درآمد تجمیعی ثبت ‌شده «فخوز» همان میزان درآمدی است که در آغاز سال مالی شناسایی‌ شده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ میزان درآمدی که شرکت فولاد خوزستان در فروردین ماه از فروش محصولات خود به ثبت رساند؛ مربوط به بازار داخل و خارج از کشور بود. در همین راستا بیشترین درآمدی که «فخوز» از فروش محصولات حاصل کرد؛ متعلق به بازار داخل کشور با 5هزار و 850میلیارد تومان بود که در بر گیرنده 97درصد از درآمد فروردین ماه این شرکت بود.

همانطور که گفته شد؛ شرکت فولاد خوزستان در بخش بازار صادراتی نیز کسب درآمد چشمگیری داشت که برابر با مبلغ 158میلیارد تومان بود.

عملکرد درآمدی فولاد خوزستان در فروردین ماه

بر اساس این گزارش درآمد ماهانه‌ای که «فخوز» در فروردین ماه از خود بر جای گذاشت؛ در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که 4هزار و 684میلیارد تومان درآمدزایی داشت؛ با رشد 28درصدی (معادل یک‌هزار و 325میلیارد تومان) روبه‌رو بود. همچنین این شرکت فولادی در فروش محصولات در بازار داخل کشور از رشد چشمگیری برخوردار بود.

در همین راستا فولاد خوزستان در فروردین ماه با محصولات بلوم و بیلت پای به عرضه فروش محصولات در بازار صادراتی گذاشت و از فروش این سبد صادراتی به درآمد 158میلیارد تومانی دست یافت.

این در حالی است که بیشترین میزان درآمدی که شرکت فولاد خوزستان از فروش محصولات خود به دست آورد؛ مربوط به فروش محصول «بلوم و بيلت داخلی» با 3هزار و 183میلیارد تومان بود که در بر گیرنده 53درصد از درآمد ماهانه این شرکت بود. بر همین اساس نرخ فروش «بلوم و بيلت داخلی» در فروردین ماه 21میلیون تومان در ازاء هر تن مورد معامله قرار گرفت. همچنین نرخ فروش این محصول نسبت به سال گذشته 5درصد افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است دیگر محصولات شرکت فولاد خوزستان که در سبد معاملات این شرکت در بازار داخل کشور قرار داشتند؛ شامل آهن‌اسفنجی و اسلب می‌شود. در این میان اسلب بیشترین سهم فروش را با 2هزار و 383میلیارد تومان به خود اختصاص داده و نرخ فروش این محصول در ازاء هر تن نیز نزدیک به 23میلیون تومان به ثبت رسیده است.

روند فروش محصولات فولاد خوزستان

«فخوز» در فروردین ماه سالجاری 284هزار تن از محصولات خود را در بازار داخلی و صادراتی به فروش رساند که بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به بازار داخلی با 276هزار تن بود؛ این در حالی است که مقدار فروش ماهانه شرکت فولاد خوزستان در فروردین ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 12درصد افزایش یافت.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *