56 هزار تن از محصولات «شاراک» به فروش رسید

مجموع درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین ماه سالجاری از فروش محصولات طی این دوره شناسایی کرد؛ مبلغی بالغ‌ بر 2 هزار و 22 میلیارد تومان بود. در همین راستا مبلغی که این شرکت در دوره مشابه سال گذشته در آغاز سال مالی به دست آورده بود؛ برابر با یک‌هزار و 483 میلیارد تومان بود؛ به گونه‌ای که شاهد این رشد درآمد عملیاتی شاراک در آغاز سال مالی جاری و سال گذشته هستیم.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ پتروشیمی شازند (اراک) درآمدی که در فروردین ماه از فروش محصولات خود به دست آورد؛ مربوط به 2 بازار داخلی و صادراتی بود که بیشترین درآمد در بازار داخلی کشور شناسایی‌ شد. بر همین اساس درآمدهای بازار داخلی در بر گیرنده 77 درصد از کل درآمدها طی این دوره ماهانه بود. شاراک همچنین توانست از فروش محصولات خود در بازار صادراتی نیز 466 میلیارد تومان کسب درآمد کند.

درآمدهای ماهانه  “شاراک” از سال مالی گذشته تاکنون

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی شازند (اراک) در فروردین ماه سالجاری به ثبت رساند؛ روند رو به رشدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته در پیش گرفت. این پتروشیمی نسبت به آغاز سال مالی 1402 افزایش 36 درصدی (معادل 539 میلیارد تومان) را شاهد بود.

در همین راستا بر اساس جدول ذیل میزان رشد درآمد عملیانی شاراک در بخش‌های داخلی و صادراتی را مشاهده می‌کنید.

گفتنی است بیشترین درآمدزایی شرکت پتروشیمی شازند از فروش محصولات در بازار داخل کشور با یک‌هزار و 556 میلیارد تومان بود. در این بازار نیز عمده‌ترین درآمد از فروش محصول «پلی‌پروپیلن» با 324 میلیارد تومان به دست آمد.

همانطور که گفته شد؛ درآمد حاصل از فروش محصولات در بازار صادراتی نیز 466 میلیارد تومان ثبت شد که بیشترین درآمد ارائه ‌شده در این بازار مربوط به فروش «هيدروکربور 80 A» بود که 378 میلیارد تومان درآمدزایی برای این شرکت پتروشیمی داشت. پتروشیمی شازند در عملکرد ماهانه خود درآمدی که از فروش محصولات در بازار صادراتی به دست آورد؛ افزایش 7درصدی را نسبت به فروردین ماه سال گذشته تجربه کرد.

روند مقدار فروش پتروشیمی شازند (اراک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *