عملکرد درخشان «فجهان» در بازار سرمایه افزایش 27 درصدی درآمدهای عملیاتی «فجهان»

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذر ماه سال 1402 میزان درآمدی که از فروش محصولات خود در این دوره به دست آورد؛ مبلغی معادل یک‌هزار و 632 میلیارد تومان بود. بر اساس این گزارش از ابتدای سال مالی تا انتهای نهمین ماه سالجاری نیز این شرکت فولادی توانست به درآمدی نزدیک به 11 هزار و 826 میلیارد تومان برسد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ درآمد ماهانه‌ای که «فجهان» در آذر ماه 1402 از خود بر جای گذاشت؛ مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود. همچنین از ابتدای سال مالی تاکنون این شرکت در 2 بازار داخلی و صادراتی فعالیت‌های خود را در سامانه کدال به اطلاع سهامداران رسانده است.

بر همین اساس شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در این دوره ماهانه محصولاتی که به فروش رساند؛ شامل میلگرد، گازهای صنعتی و شمش فولادی می‌شود. محصولاتی که از آنها نامبرده شد؛ در بازار داخل کشور به فروش رسیده است. در همین راستا طی 9 ماه گذشته تنها محصولی که در بازار خارج از کشور به فروش رسید؛ شمش فولادی است.

درآمدهای جهان فولاد سیرجان آذر ماه 1402

بر همین اساس میزان درآمدهای عملیاتی شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در آذر ماه نسبت به ماه گذشته افزایش 23 درصدی را تجربه کرد. این شرکت فولادی میزان درآمد ماهانه‌ای که در پایان 9 ماه سالجاری از خود بر جای گذاشت نیز در مقایسه با آذر ماه سال گذشته رشد 43 درصدی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند.

همچنین میزان درآمد صادراتی «فجهان» از ابتدای سال مالی تا پایان آذر ماه 1402 برابر با مبلغ یک‌هزار و 76 میلیارد تومان بود. لازم به ذکر است که این مبلغ به دست آمده از فروش محصول شمش فولادی بوده و در مقایسه با 9 ماهه نخست سال گذشته با افزایش 28 درصدی همراه بوده است.

گفتنی است درآمدزاترین محصول شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در آذر ماه سالجاری مربوط به محصول «میلگرد» در بازار داخل کشور با 817 میلیارد تومان بود؛ این در حالی است که میزان درآمدی که «فجهان» از این محصول به دست آورد؛ دربرگیرنده 50 درصد از کل درآمد ماهانه بود.

بر اساس این گزارش نرخ فروش محصول «میلگرد» در بازار داخل کشور 22 میلیون و 325 هزار تومان در ازاء هر تن به ثبت رسید. همچنین پس از محصول میلگرد که عنوان درآمدزاترین محصول «فجهان» را به خود اختصاص داده بود؛ محصول «شمش» با 809 میلیارد تومان محصول درآمدزای این شرکت نیز نام گرفت.

مقدار فروش محصولات «فجهان»

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در پایان آذر ماه سالجاری 81 هزار و 508 تن از محصولات خود را در بازار داخل کشور به فروش رساند که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش متعلق به فروش محصول «شمش» در بازار داخل کشور با 44 هزار و 417 تن بود. جهان فولاد سیرجان طی 9 ماه سپری ‌شده از سال مالی  575 هزار و 94 تن از محصولات خود را به فروش رساند.

مقدار فروش ماهانه «فجهان» همانطور که گفته شد؛ 81 هزار و 508 تن بود که در مقایسه با ماه گذشته رشد 30 درصدی را تجربه کرده است.

در پایان این گزارش گفتنی است که میزان درآمد عملیاتی که این شرکت در آذر ماه به ثبت رساند؛ نسبت به میانگین درآمد ماهانه در 8 ماه گذشته نزدیک به 24 درصد بالاتر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *