×

منوی سایت

اخبار ویژه

گل‌گهر پیشگام در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی

معصومه صالحی

شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر به عنوان یک بازوی توانمند نقش بی‌بدیل و منحصربه‌فردی در صنعت فولاد کشور ایفا می‌کند؛ به گونه‌ای که با تداوم طرح‌‌های توسعه در دست اجرا و آتی منطقه و افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تا سال 1406 این جایگاه بیش از پیش پررنگ‌تر و نمایان خواهد شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری«اقتصاد ملت»؛ در همین حال شرکت گل‌گهر در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای از وظیفه خطیر خود در قبال مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی مردم منطقه سیرجان نیز غافل نبوده و در طول سالجاری با انجام اقدامات متعدد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز همچون سایر بخش‌ها عملکردی درخشان و چشمگیر داشته است.

به عبارت دیگر گل‌گهر به عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی‌ و صنعتی در کشور اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح منطقه و کشور انجام داده و به یک الگوی واقعی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تبدیل شده است.

«احداث پارک بزرگ گردشگری گهرپارک»، «احداث بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) گل‌گهر»، «احداث شبکه فاضلاب شهری به طول ۶۴۷ کیلومتر»، «احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با ظرفیت ۵۳۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز»، «احداث خط راه‌آهن سیرجان-کرمان به طول ۱۷۰ کیلومتر»، «احداث ورزشگاه ۸۰۰۰ نفری سردار شهید سلیمانی با دارا بودن ۲۰ رشته ورزشی»، «بهسازی مجموعه بزرگ ورزشی امام‌ علی (ع) به ظرفیت ۶۰۰۰ نفر»، «مرمت عمارت بزرگ تاریخی-فرهنگی صدر» و همچنین «برگزاری سومین نمایشگاه بزرگ کتاب در منطقه سیرجان»؛ بخش‌هایی از اقدامات شرکت معدنی‌و‌صنعتی گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

در همین راستا گل‌گهر با هدف تقویت فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سطح فرهنگ و مطالعه در جامعه طی سال‌های اخیر به برگزای نمایشگاه کتاب در منطقه سیرجان اقدام کرده است و در سالجاری نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی و فرمانداری شهرستان سیرجان سومین دوره از نمایشگاه بزرگ کتاب را با حضور بیش از یکصد ناشر برتر کشور در حوزه‌های کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار کرد.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ در سومین نمایشگاه کتاب گل‌گهر که در حدود 127 ناشر با 37 هزار عنوان کتاب در مجموعه ورزشی امام علی (ع) سیرجان حضور داشتند؛ همچنین نمایشگاه مسئولیت‌های اجتماعی گل‌گهر با هدف ارائه توانمندی‌ها، دستاوردها و اقدامات انجام شده این مجموعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز در معرض دید شهروندان سیرجانی، کتاب‌دوستان و اهالی فرهنگ‌دوست این منطقه قرار گرفت.

این در حالی است که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با توجه به تاکیدات مقام‌معظم‌رهبری در اهمیت دادن به کتاب و سنت کتابخوانی؛ برگزاری چنین رویداد بزرگی توسط گل‌گهر حاکی از ایفای درست و مسئولانه این مجموعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است. زیرا تداوم چنین فعالیت‌هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی قطعا باعث افزایش سطح معلومات و اطلاعات مردم منطقه خواهد شد و به طور قطع پیشرفت‌های امروز دانشمندان کشور در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی مدیون کتاب و کتابخوانی است.

آنچه مسلم است اینکه امروزه وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه‌ ما در شرایط خوبی بسر نمی‌برد؛ بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور علاوه بر رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه؛ موجب ایجاد هیجان در خرید کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز می‌شود. از سوی دیگر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به ناشران و نویسندگان کتاب نیز کمک بسزایی کرده و آنها را در ادامه مسیر خود دلگرم‌ و امیدوارتر می‌کند.

در همین راستا برگزاری سه دوره نمایشگاه بزرگ کتاب توسط شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر نشاندهنده عزم جدی این مجموعه معدنی‌وصنعتی در ایفای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه سیرجان است و باعث رضایت مسئولان و مدیران ذیربط و همچنین مردم منطقه شده و دستاوردهای درخشان و قابل‌توجهی هم برای گل‌گهر به همراه داشته که قابل‌تقدیر است.

بنابراین ضروری است مسئولان و متولیان امر در مسیر تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه اقدامات خوبی انجام دهند و در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی حرکت کنند.

همچنین از مجموعه‌هایی همچون گل‌گهر که همواره در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء سطح معلومات مردم تلاش می‌کنند؛ حمایت کرده تا اینگونه اقدامات به عنوان الگو در سایر مجموعه‌های تولیدی‌وصنعتی فعال کشور نیز اجرا و عملیاتی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.