بانک رفاه حامی جشنواره شمس و مولانا شد

در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به منظور ارج نهادن و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی با تکیه ‌بر آموزه‌های اخلاقی برگرفته از کلام شمس و مولانا، دومین جشنواره ملی با حمایت بانک رفاه برگزار شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این جشنواره به عنوان یکی از ۷ رویداد منتخب ملّی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه بخش موسیقی، شعر و تایپوگرافی از ٢۴ تا ٢٨ مردادماه و با حضور گسترده علاقه مندان به عرفان و ادب از استان های مختلف کشور، جمعی از هنرمندان و اساتید و پیشکسوتان سینما و تئاتر و موسیقی در محل مزار شمس تبریزی با هدف بلندآوازه کردن شمس و مولانا در شهرستان خوی برگزار شد.

بنا به اعلام دبیر اجرایی جشنواره، از مجموع ۱۲۸۶ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در ۳ بخش، بعد از بررسی و نظر هیأت داوران ۱۲ گروه موسیقی اصیل از استان های مختلف کشور در رشته موسیقی، ۱۴ اثر منظوم در بخش شعر و ۶۰ اثر تایپوگرافی در رشته گرافیک به مرحله پایانی و اجرایی این جشنواره راه یافتند که طی ۵ روز برگزاری جشنواره، آثار برتر در سالن ارشاد اسلامی و جوار مقبره شمس تبریزی به معرض دید عموم مردم و علاقه مندان رسید.

بخش موسیقی این جشنواره یکی از مهم ترین بخش ها بود که با داوری استادان موسیقی ایران آقایان فریدون شهبازیان، حسام الدین سراج و داود آزاد با استقبال پرشور و گسترده مردم برگزار شد.

تجلیل از هنرمندان و چهره های برجسته موسیقی و سینمای ایران فراز دیگری از بخش های برنامه اختتامیه جشنواره ملّی شمس و مولانا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *