آغاز اولین همایش روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی در تبریز

مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت گفت: اولین همایش از سلسله همایش‌های روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی روز پنجم شهریورماه در شهر تبریز برای بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از شاتا، علیرضا هادی با بیان این مطلب، افزود: این همایش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان و با همکاری مؤثر استانداری، سازمان بورس منطقه‌ای استان و سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: براساس ابلاغ برنامه‌های رونق تولید توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال 1398 و با توجه به اهمیت و ضرورت تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و با هدف گسترش و ترویج بهره‌برداری طرح‌ها و واحدهای صنعتی و معدنی از ابزارهای مختلف تأمین مالی موجود در بازار سرمایه، سلسله همایش‌های استانی با این موضوع در معاونت طرح و برنامه وزارت صمت برنامه‌ریزی شده است که این اولین همایش آن خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت اضافه کرد: در این برنامه‌ مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکتهای بورس، فرابورس و بورس کالا به‌همراه مدیران شرکت‌های تأمین سرمایه دارای مجوز، به عنوان نهادهای واسط مالی در بازار سرمایه در قالب دو پنل تخصصی به توضیح ابزارهای موجود و الزامات آن در تأمین مالی بخش صنعت و معدن خواهند پرداخت و با تشریح فرایندهای اجرایی موجود زمینه آشنایی و بهره‌برداری صنعت‌گران و معدن‌کاران استان با روش‌های نوین تأمین مالی فراهم خواهد شد.

هادی با اشاره به دیگر موضوعات این همایش، گفت: مزایای مختلف پذیرش بنگاه‌ها در بازار سرمایه نیز در راستای تأمین مالی پایدار و مطمئن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

او در پایان بیان کرد: همچنین مدیران شرکت‌های رتبه‌بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس، به عنوان بخش مهمی از زنجیره ارکان تأمین مالی بازار سرمایه در این همایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را در جهت تسهیل شرایط تضمین بنگاه‌های علاقه‌مند در تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، ارایه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *