بانک ایران زمین پیشرو در توسعه اقتصاد کشور

بانک ایران زمین سرآمد و برجسته شدن در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع موردنیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنها (تعمیق در روش‌های اسلامی در فردای بانکداری) را اصول چشم‌انداز خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ این بانک همچنین ورود به بازار و توسعه کسب‌وکار برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق ایجاد پیوند مستمر و پایدار با ذینفعان (مشتریان، سهامداران و کارکنان) و تقویت بنیه مالی و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و خدماتی با تکیه بر بانکداری اسلامی را در چشم‌انداز آینده خود ترسیم کرده که البته تحقق این اهداف برای این بانک دیجیتال‌محور قابل‌تحقق و دست‌یافتنی است.
همانطور که می‌دانید بانک ایران زمین طی سنوات گذشته بر موضوع بانکداری دیجیتال تمرکز جدی داشته و همواره سعی کرده تا با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مشتریان؛ رضایت خاطر آنان را جلب کرده و به اهداف مدنظر این مجموعه که همانا جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان است؛ دست یابد.
با توجه به این رویکرد و ضمن اولویت قرار دادن بانکداری دیجیتال و تمرکز بر فضای کسب‌وکارها؛ هر سال بر تعداد مشتریان بانک ایران زمین افزوده می‌شود و همین موضوع نیز سودآوری و افزایش درآمد را برای این بانک دیجیتال‌محور به ارمغان آورده است.
این در حالی است که بانک ایران زمین در مسیر رسیدن به چشم‌انداز مدنظر خود اهداف خاصی را در دستور کار قرار داده است که «توسعه فرهنگ کسب‌وکار خصوصی»، «بسط و گسترش بازار هدف و افزایش روزمره فعالیت‌های تجاری، تولیدی و خدماتی از طریق انجام فعالیت‌های اعتباری و اعطاء تسهیلات»، «تجهیز منابع و هدایت آنها به سمت فعالیت‌های مولد در بخش‌های مختلف بازرگانی، تولیدی، خدماتی، مسکن و ساختمان»، «ارائه خدمات پولی کارآمد به دارندگان منابع مالی، کارآفرینان و متقاضیان ذیصلاح (واجد شرایط)» و «توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه‌های جدید تجهیز و تخصیص منابع» از جمله این اهداف است.
همچنین «بهره‌برداری و استفاده بهینه از فرصت‌های محیطی برای حفظ و افزایش سرمایه‌های مشتریان و سهامداران»، «فراهم آوردن سود بالاتر برای سپرده‌گذاران و سهامداران»، «کسب اعتبار و حسن شهرت برای بانک در تمامی فعالیت‌ها و ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد کمی‌وکیفی بانک»، «سبقت از رقبا در بازار پول‌وسرمایه از طریق شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و بهره‌برداری مناسب و بهینه از فرصت‌ها» و «جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان» نیز از دیگر اهدافی است که بانک ایران زمین برای دستیابی به آنها امیدوارانه و پرقدرت در حرکت است.
در همین راستا بانک ایران زمین در تلاش است به عنوان یک مولد اقتصادی و در راستای تقویت تولید داخلی و رشد اقتصادی کشور حرکت کند؛ چراکه به گفته مدیرعامل این بانک؛ «توسعه اقتصادی یکی از اولویت‌های اصلی سیستم بانکی کشور به شمار می‌رود و بانک ایران زمین نیز از این اصل غافل نمانده و با تمام قدرت در این مسیر گام بر می‌دارد.»

مدیرعامل بانک ایران زمین همچنین بر این عقیده است که مهمترین موضوع برای همکارانش در این بانک؛ ارائه سرویس‌ها و خدمات بانکی با کیفیت به مشتریان در کوتاه‌ترین زمان است و در این راه با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و در راستای ایجاد ارزش‌افزوده برای آنان بی‌وقفه در تلاش است.
بانک ایران زمین همچنین در راستای تجهیز منابع و هدایت آنها به سمت فعالیت‌های مولد در بخش‌های مختلف بازرگانی، تولیدی، خدماتی، مسکن و ساختمان که یکی از اهداف مدنظر این بانک است؛ حامی ابرپروژه ریلی شرق کشور نیز می‌باشد.
بر اساس این گزارش پروژه فراملی ریلی شرق کشور شامل راه‌آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول 910 کیلومتر است که 13 قطعه آن در قالب 432 کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد. در حال حاضر عملیات اجرایی راه‌آهن نهبندان- بیرجند- قاین- یونسی آغاز شده است.
مدیرعامل بانک ایران زمین ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم سهمی ناچیز در رضایت هموطنان و شروع پروژه راه‌آهن شرق کشور داشته باشیم، در این خصوص می‌گوید: ساخت خط راه‌آهن استان خراسان‌جنوبی از افتخارات برجسته کشور به شمار می‌رود. این در حالی است که بانک ایران زمین از بدو تاسیس تاکنون همواره حامی و همراه طرح‌های ملی و فراملی بوده و همیشه در حوزه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی پیشگام و پیشرو بوده است.
پورسعید از پذیرش و تأمین عاملیت به مبلغ هزار میلیارد ریال در ابرپروژه ریلی استان خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: پس از تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل کنسرسیوم بانکی؛ شش بانک عامل شامل ایران زمین، رفاه، تجارت، خاورمیانه، ملت و ملی حمایت خود را در این خصوص اعلام کردند و دور تازه‌ای از تلاش‌ها برای تامین منابع مالی و سرعت دادن به پروژه ریلی آغاز شد.
به گفته وی بیش از دو دهه است که هموطنان استان خراسان‌جنوبی انتظار راه‌اندازی و بهره‌برداری از راه‌آهن این استان را می‌کشند و امروز با ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین منابع کلان این پروژه از سوی بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و سیستم بانکی کشور؛ این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.
و نکته پایانی اینکه حمایت بانک ایران زمین از این ابرپروژه بیانگر این است که این بانک علاوه بر ارائه مطلوب و ویژه خدمات بانکی موردنیاز به مشتریان به خصوص در حوزه بانکداری دیجیتال؛ توانسته با حمایت از تولید و زیرساخت‌های کلان کشور در ایجاد ارزش‌افزوده و تسریع بهره‌برداری از پروژه‌ها نیز کارنامه درخشانی را از خود به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *