گروه : ارتباطات و فناوری اطلاعات
همزمان با روز جهانی پست و با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست و چند تن از مقامات از پروژه مشترک شرکت ملی پست و شرکت جابار (لاکر هوشمند) در منطقه ۱۵ پستی تهران واقع در خیابان مفتح رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ محمود لیایی معاون وزیر، رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران در این مراسم با ابراز امیدواری از اینکه تعداد لاکرهای هوشمند به رقم قابلتوجهی در سراسر کشور برسد تا این شرکت بتواند خدمات هوشمند پستی را با کیفیت بیشتری ارائه کند، گفت: میخواهیم به سمتی حرکت کنیم که خدمات پستی را در محل زندگی مردم ارائه کنیم؛ نه اینکه مردم به دفاتر پستی بیایند.
لیائی با اشاره به اینکه اگر این لاکرها در مجتمعهای مسکونی قرار بگیرد، به نوعی عمل به این وعده است، ابراز امیدواری کرد: در مراحل بعد این لاکرها در سایر مناطق پرتردد و مجتمعهای مسکونی قرار گیرد.
به گفته وی زیرساختهای سختافزاری باید به سمتی حرکت کند که سرویسدهی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه بسیاری از کشورها این مسیر را پیش از این رفتهاند، ابراز داشت: ما باید بتوانیم با کمک هوش و ذوق ایرانی سرویسهای ویژهتری را طراحی کنیم.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد که سال آینده این مراسم در استانهای دیگر کشور برگزار شود.
محمد احمدی معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست نیز در این مراسم از هوشمندسازی و افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات پستی به عنوان دو استراتژی اصلی و مهم شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: نیاز به ترمیم و توجه ویژه به این موضوعات از مسائل کلیدی صنعت پست است که نتیجه آن خدماترسانی بهتر و باکیفیتتر برای شکل دادن به ابعاد این صنعت است که این هدف بدون همیاری بخش خصوصی و دولتی ممکن نیست.
وی با بیان اینکه برای تامین زیرساختهای فنی و حقوقی حدود ۴ ماه است که تلاشها بیشتر شده است، اظهار داشت: تمرکز بر تعامل بهینه و استراتژی ترابرد بخش دولتی و خصوصی در این باره بسیار حائزاهمیت است.
معاون فنی بازرگانی شرکت ملی پست عنوان کرد: همکاری با شرکت جابار و دیگر فعالان این حوزه؛ فضا را برای تعامل سازنده و ارائه خدمات بهینهتر فراهم میکند.
وی در ادامه افزود: در فاز نخست این طرح از ظرفیت توزیع صندوقها استفاده میکنیم و امیدواریم که سریعتر به فاز باجه تحویل برسیم.
رامین سمیعزاده مدیرعامل شرکت جابار نیز در ادامه این مراسم با اشاره به تعامل مثبت و پویایی که میان دو شرکت اتفاق افتاده است، گفت: امیدواریم موفق شویم دست به دست یکدیگر برای کمک به کسبو کار مردم پیش برویم.
وی با بیان اینکه این شرکت همراستا با روندهای بینالمللی مثل تحول دیجیتال، هوشمندسازی و شخصیسازی به ارائه خدمات پستی برای کسبوکارها و مردم اهتمام دارد، گفت: این شرکت حدود ۳ سال است که با رویکردهای فوق و نیز با هدف حفظ محیط زیست و حرکت درست توسعه پایدار مشغول به فعالیت است.
سمیعزاده با بیان اینکه ماموریت جابار توسعه شبکه لاکرهای هوشمند به منظور تکمیل زنجیره ارزش پست و لجستیک و تجارت الکترونیک با رویکرد اکوسیستمی است، گفت: ما علاوه بر کوریرها با فروشگاههای آنلاین، سفارشگردانها و پلتفرمها نیز همکاری و تعاملات خوبی داریم که از این به بعد شتاب بیشتری هم خواهد گرفت و در نیمه دوم سالجاری خدماتی ارائه میشود که در اکثر مراکز استانها، کسب و کارها و مردم از خدمات لاکرهای جابار بهره خواهند برد.
سمیعزاده توضیح داد: امروزه با تغییر و افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی، اینکه کاربران (گیرندگان) ساعتها در یک محل، منتظر رسیدن (دریافت) بسته پستی خود باشند؛ موجه و قابلقبول نیست و باید بتوانیم زمان و محل تحویل را تا حد امکان مدیریت کنیم که از دستاوردهای این رویکرد انعطافپذیری، امنیتخاطر و احترام به حریم خصوصی کاربران است که همه به نوعی برگرفته از مفهوم «شخصیسازی» است.
وی در ادامه افزود: طرف دیگر این بحث؛ کوریرها هستند که وظیفه جابجایی بستهها را برعهده دارند. در واقع شرکت عرضه خدمات پستی نیز باید به جای اینکه تعداد زیادی بسته را به مقاصد مخلتف برساند؛ آنها را در مکانی مشخص بگذارد تا گیرندگان بستههای پستی خود را در این مکانهای خاص تحویل بگیرند و همه این موارد به نوعی بر ضرورت وجود صندوقهای هوشمند جابار تاکید دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۶ جابار در ۵۳ ایستگاه در تهران و ۴ شهر دیگر فعال است، گفت: این آمار تا پایان سال دو برابر خواهد شد و طی دو سال آینده به ۹۸۰ جابار در سراسر ایران میرسد.
سمیعزاده ضمن تاکید مجدد بر مزیت شخصیسازی؛ از مزایای این سرویس به انعطافپذیر شدن خدمات پستی برای مردم و مشاغل در بازۀ زمان و مکان اشاره کرد و گفت: این خدمت علاوه بر سادگی در استفاده؛ به کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز کمک میکند.
وی ادامه داد: ما در تمام بخشهای خدمات پستی آمادگی داریم تا با شرکت ملی پست همکاری و تعامل داشته باشیم.
https://eghtesademelat.ir/?p=215241