كلنگ زني و بهره‌برداري بيش از 320 طرح و واحد در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور

همزمان با فرا رسيدن هفته دولت، بيش از 320 طرح و واحد صنعتي با سرمايه‌گذاري بالغ بر 44 هزار ميليارد ريال در شهرك‌ها و نواحي صنعتي سراسر كشور كلنگ زني يا به بهره‌برداري مي‌رسند.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، به مناسبت آغاز هفته دولت، 327 طرح و واحد صنعتي با سرمايه‌گذاري بالغ بر 44 هزار و 133 ميليارد ريال و ميزان اشتغالزايي 12 هزار و 859 نفر در 138 شهرك‌ و ناحيه صنعتي كشور كلنگ زني يا به بهره‌برداري مي‌رسد.

بيشترين تعداد طرح و واحد صنعتي با 124 مورد با مجموع اشتغال 3 هزار و 937 نفر و بيشترين حجم سرمايه‌گذاري بالغ بر 15 هزار ميليارد ريال مربوط به استان البرز است.

از اين تعداد طرح‌ها و واحدهاي صنعتي، يك طرح نيز با سرمايه‌گذاري ريالي 15 هزار ميليون ريال، ارزي 2 ميليون دلار و ميزان اشتغالزايي 60 نفر با مشاركت سرمايه‌گذار خارجي در استان‌ اصفهان به بهره‌برداري مي‌رسد.

همچنين همزمان با فرا رسيدن هفته دولت، 290 پروژه عمراني نيز با سرمايه‌گذاري 5 ميليون و 645 هزار و 213 ميليون ريال در 210 شهرك و ناحيه صنعتي سراسر كشور كلنگ زني يا به بهره‌برداري مي‌رسد.

احداث ساختمان‌هاي اداري، نگهباني، آتش‌نشاني و پل، تقاطع غيرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبكه توزيع آب، برق، گاز، مخابرات و فيبر نوري، منبع زميني، اتصال شبكه پساب تصفيه‌خانه به شبكه توزيع آب فضاي سبز، زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت، محوطه سازي و شبكه روشنايي معابر، دفع آب‌هاي سطحي، تكميل ورودي و خروجي، اجراي عمليات خاكي، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبكه جمع‌آوري فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول، زیباسازی فضای سبز و … بخشي از عناوين پروژه‌هاي عمراني است كه عمليات اجرايي آن‌ها به مناسبت هفته دولت آغاز يا قابل بهره‌برداري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور مي‌باشند.

همچنين در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي بخش صنعت، يك باب مدرسه 6 كلاسه با سرمايه‌گذاري 30 هزار ميليون ريال در شهرستان ميناب و يك باب مدرسه با سرمايه‌گذاري 140 هزار ميليون ريال در شهرستان بندر عباس توسط يك واحد نمونه صنعتي و صادراتي مستقر در شهرك صنعتي خليج فارس استان هرمزگان به ترتيب افتتاح و كلنگ زني مي‌شود.

شايان ذكر است، سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران هم‌اینک با دارا بودن 500 شهرک و 316 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ويژه اقتصادي درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصي، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوري اطلاعات و خدمات نرم‌افزاري، 79 هزار و 159 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 43 هزار و 630 واحد صنعتی کوچک و متوسط و كارگاهي، موجبات اشتغال مستقیم 901 هزار و 704 نفر را در سراسر كشور فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *