تامین سرمایه تمدن و بیمه البرز تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

همزمان با سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) مدیران‌عامل شرکت‌‌های تامین سرمایه تمدن و بیمه البرز تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ شرکت تامین سرمایه تمدن طی روزهای اخیر و همزمان با پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (فاینکس 15) با رونمایی از طرح‌ها و امضاء تفاهمنامه‌ها؛ عملکردی درخشان از خود به نمایش گذاشت. در همین راستا و در سومین روز از نمایشگاه فاینکس پانزدهم تفاهمنامه همکاری با محوریت ارائه خدمات بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری به امضاء طرفین رسید.
علی بیگ‌زاده مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در حاشیه امضاء این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه فروش طرح شوکا در راستای بررسی امکان عرضه محصولات بیمه‌ای در شعب سوپرمارکت‌های مالی شرکت تامین سرمایه تمدن و عهده‌دار شدن قسمتی از مدیریت دارایی شرکت بیمه البرز توسط تامین سرمایه تمدن صورت گرفت.
وی همچنین صنعت بیمه، بازار سرمایه و بانک را سه قطب اصلی مالی در کشور خواند و گفت: اگرچه رسالت صنعت بیمه رسالت متفاوتی است، اما ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با بازار سرمایه دارد؛ چراکه منابع جمع‌آوری شده توسط شرکت‌های بیمه باید به نحو مناسبی بر اساس دستورالعمل‌های بیمه‌مرکزی سرمایه‌گذاری شود که یکی از زمینه‌های اصلی این سرمایه‌گذاری؛ بازار سرمایه محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه با تاکید بر اینکه صنعت بیمه می‌تواند با وجوهی که در اختیار دارد به صورت غیرمستقیم در صندوق‌های موجود در بازار سرمایه نظیر صندوق‌های با درآمد ثابت یا صندوق‌های سهمی سرمایه‌گذاری کند، گفت: این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه بر اساس مقررات شورایعالی بیمه لازم است که دارایی‌های خود را بیمه کرده و از خدمات بیمه در بخش دارایی‌ها و منابع‌انسانی استفاده کنند.
دکتر بیگ‌‌زاده توضیح داد: همچنین برخی اوراق و ابزارهای تامین مالی مانند اوراق بیمه اتکایی نیز در این بین وجود دارد که در واقع اوراقی هستند که شرکت‌های بیمه منتشر می‌کنند تا بخشی از موضوع ریسک خود را تحت‌عنوان این اوراق و از طریق بازار سرمایه عرضه کرده و پوشش دهند.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه می‌توان دید که مجموعه‌های بیمه‌ای و بازار سرمایه زمینه‌های اشتراک زیادی با یکدیگر دارند، به موضوع بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری با قراردادهای بلندمدت به بیمه‌گذاران عرضه می‌شود که وجوه حق‌بیمه را از بیمه‌گذاران دریافت و برای سرمایه‌گذاری این وجوه نیازمند یک سرمایه‌گذاری حرفه‌ای هستند و نهادهای مالی بازار سرمایه به طور ویژه تامین سرمایه‌ها مجوز اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها را دارند که می‌تواند یاریگر شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری باشند .
سه ضلع مثلث مالی بهم پیوستند
به گزارش خبرنگار ما؛ موسی رضایی مدیرعامل بیمه البرز نیز در این مراسم گفت: با امضاء این تفاهمنامه سه ضلع مثلث مالی به هم پیوستند و بازار سرمایه وارد حوزه بیمه‌های زندگی شد.
مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه این طرح با ابتکار بیمه البرز طراحی و اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح برای اولین‌بار زمینه همکاری مشترک سه حوزه بیمه، بانک و بازار سرمایه ایجاد شده که امید است سرآغازی برای عرضه طرح‌های نوین در صنعت بیمه باشد.
بنابراین گزارش طرح شوکا بیمه البرز طرح نوین این شرکت در بیمه‌های زندگی است که با همکاری بیمه البرز و بانک قرض‌الحسنه‌مهر ایران در بازار بیمه کشور عرضه شده و تمام اقشار جامعه می‌توانند در قالب تسهیلات بانکی اقدام به خرید این بیمه‌نامه کنند.
گفتنی است در سومین روز از نمایشگاه صنعت مالی بیش از ۱۴۰۰۰ نفر بازدیدکننده متخصص در حضور داشتند. همچنین تعداد زیادی بازدیدکننده خارجی از کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، عمان و برخی کشورهای دیگر نیز از فاینکس پانزدهم بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار ما؛ نمایشگاه صنعت مالی پانزدهم نسبت به سال‌های قبل با استقبال چشمگیر مدیران و دست‌اندرکاران و فعالان سه حوزه مالی بورس، بانک و بیمه مواجه و از شور و هیجان خاصی برخوردار بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *