خدمت فولاد اکسین به شرکت گاز

در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور قرارداد خرید انحصاری ۵۰۰‌هزار تن ورق فولادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از شرکت فولاد اکسین خوزستان منعقد شد. این قرارداد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی، مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان و مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امضا شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان؛ علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه قرارداد فولاد اکسین خوزستان و شرکت مهندسی و توسعه گاز بزرگ‌ترین قرارداد نمایشگاه بیست و هفتم با ارزش مالی ۵۰۰ میلیون دلار است، در این خصوص اظهار کرد: ورق‌‌‌های خریداری‌‌‌‌شده تحت استاندارد API بوده و اسلب آن توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود.

وی افزود: با نیروی متخصص بومی و تکنولوژی داخلی توانستیم به این سطح از تولید برسیم و با اتخاذ طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای که از قبل در نظر گرفته شده بود، امیدواریم نیازهای نفت و گاز کشور را در تامین لوله‌‌‌های آلیاژی و API مرتفع کنیم.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: این قرارداد یک خرید انحصاری است، زیرا تنها سازنده اسلب آن در کشور شرکت فولاد مبارکه و تنها سازنده ورق آن شرکت فولاد اکسین خوزستان است. مبلغ این قرارداد از نظر مالی ۵۰۰ میلیون دلار در ازای تامین ۵۰۰‌هزار تن ورق فولادی است و این ورق‌‌‌ها طی ۱۸ ماه به شرکت مهندسی و توسعه گاز تحویل داده خواهد شد.

محمدی در خصوص شروع فصل تابستان و کمبود برق صنایع خاطرنشان کرد: مذاکراتی بین فولاد اکسین و شرکت ملی گاز ایران با وزارت نیرو صورت گرفته است تا با توجه به ملی بودن این طرح عظیم و در اولویت قرار داشتن این قرارداد در برنامه‌‌‌های وزارت نیرو، قطعی برقی صورت نگیرد تا تعهدات این پروژه در موعد مقرر انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *