محتشمی‌پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش معدن کشور وجود دارد

رویداد هم‌رسانی توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره اکتشاف و استخراج (دایان۶) در ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش اقتصاد ملت؛ محتشمی‌پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در بخش معدن کشور وجود دارد، گفت: انجام سالیانه ۱.۴ میلیارد تن عملیات خاکی در گستره بزرگی از کشور؛ حاکی از این موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه «فناوری؛ گلوگاه بخش معدن است و باید تمرکزمان بر کاهش این گلوگاه باشد»، تاکید کرد: محدودیت‌های بین‌المللی و اعمال تحریم‌ها طی سال‌های گذشته نشان داد که باید هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داخلی بهره ببریم که برگزاری چنین رویدادهای فناورانه‌ای می‌تواند فرصت و ثروت ملی به شمار برود.

محتشمی‌پور خواستار آن شد که ایمینو (مرکز نوآوری معادن و صنایع‌‌معدنی ایران) هر چه بیشتر خود را در دسترس شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه قرار دهد و روی سهولت دسترسی شرکت‌ها کار کند.

وی گفت: هر چند ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش معدن کشور وجود دارد، اما تا امروز نمی‌توانیم نمره خوبی به خود بدهیم؛ چراکه در بسیاری از موارد نتوانسته‌ایم توجه شرکت‌های معدنی را به فناوری جلب کنیم، اما پتانسیل توسعه وجود دارد.

این مقام مسئول خواستار آن شد که فعالان معدنی در صورت داشتن پیشنهاداتی در لایه‌های سیاستگذاری و تنظیم مقررات که می‌تواند به توسعه فناوری در این بخش کمک کند؛ ارائه دهند.

محتشمی‌پور در پایان با اشاره به ظرفیت‌هایی که در قانون معادن در استفاده از مباحث مالی برای توسعه پژوهش‌وفناوری در این بخش وجود دارد، گفت: گاهی اوقات شاهد آن هستیم که منابع به سمت حوزه‌های غیرفناورانه منحرف می‌شود که باید جلوی این انحرافات را بگیریم.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *