دکتر بهرامن رئیس خانه معدن ایران: با استفاده از دانش‌بنیان‌ها از هدررفت منابع ملی جلوگیری شود

باید فرصت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان را در کنار ثروت‌های ملی همچون نفت‌وگاز غنیمت شمرده و از آن در راستای به روزرسانی بخش معدن و صنایع‌معدنی و حرکت در بازارهای رقابتی بهره گرفت.

به گزارش اقتصاد ملت؛ دکتر محمدرضا بهرامن رئیس‌خانه معدن ایران ضمن بیان مطلب فوق در رویداد هم‌رسانی توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان زنجیره اکتشاف و استخراج (دایان۶) گفت: معدن؛ ثروت و موهبتی است که خداوند در اختیار کشورمان قرار داده و باید بتوانیم با یک نگاه به‌ روز به این بخش؛ در مسیر توسعه کشور حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر در این مسیر حرکت نکنیم و خود را با اتفاقات روز این حوزه، پیشرفت‌ها و فناوری‌ها هماهنگ نکنیم؛ نمی‌توانیم در آینده در بازارهای رقابتی جهانی سهم و نقش داشته باشیم، گفت: اکنون جوانان کشور حرکت خوبی را در این راستا آغاز کرده‌اند و اگر ما مسئولان این فرصت را غنیمت نشمریم؛ کفران‌نعمت کرده‌ایم.

دکتر بهرامن با اشاره به سفر اخیر خود به ایتالیا و شرکت در نمایشگاه ماشین‌آلات راهسازی و حفاری افزود: نکته جالب توجه این نمایشگاه ارائه آموزش‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف از جمله ماشین‌آلات، اکتشاف، استخراج و غیره در همه سالن‌های برگزاری نمایشگاه بود که نشاندهنده تطبیق جامعه جهانی در بازارهای رقابتی است.

رئیس‌خانه معدن ایران خاطرنشان‌کرد: در همین راستا سازمان توسعه‌ونوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران (ایمیدرو) وظایف ذاتی خود را به عنوان یک سازمان توسعه‌ای به خوبی انجام می‌دهد که نفع این حرکت‌ها به فعالان معدنی خواهد رسید.

وی تصریح‌کرد: جامعه معدنی کشور و کل زنجیره بخش معدن و صنایع‌معدنی نیازمند رصد لحظه‌ای فناوری‌ها و خدمات این حوزه و تغییرات آنهاست تا از این ثروت خداوندی به خوبی در راستای توسعه کشور بهره ببریم و از هدررفت منابع ملی جلوگیری شود.

معصومه صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *