سهم «ومعادن» از سرمایه گذاری 60 طرح صنعتی و معدنی کشور به 75 هزار میلیارد تومان رسیده است

گزارش عملکرد و دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در سال 1401 نشان می دهد که این شرکت از مجموع ۴۸ پروژه پیشرفت پیشران اقتصادی کشور، هفت پروژه را در اختیار دارد که نه تنها گامی مهم در مسیر توسعه اقتصادی محسوب می‌شود بلکه نشان دهنده سهم عمده این هلدینگ سرمایه گذاری در طرح های پیشران اقتصاد کشور است. از سوی دیگر، «ومعادن» در 60 طرح صنعتی و معدنی کشور به ارزش بیش از 300 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشارکت دارد که سهم بودجه و هزینه های سرمایه گذاری «ومعادن» از این 60 طرح حدود 75 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. براین اساس روشن است که «ومعادن» در طرح های صنعتی و معدنی و همچنین در پروژه‌های پیشران کشور، سهم و نقش قابل توجهی دارد.

 به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات؛ با توجه به این سهم بالای هلدینگ «ومعادن» از طرح های پیشران کشور، می توان به اهمیت و نقش این شرکت در توسعه صنعت، سرمایه گذاری ها و رونق تولید و اشتغال صنعتی و معدنی کشور پی برد. زیرا به عقیده صاحب نظران توسعه، نقش معادن و صنایع معدنی در آینده اقتصاد ایران، از جهت کاهش خام فروشی مواد معدنی، تبدیل شدن به قطب صادراتی و ارزآوری کشور به جای نفت و گاز و گسترش بخش خدمات صنعتی و معدنی اشتغالزا بسیار حایز اهمیت است و هلدینگ های سرمایه گذاری مانند «ومعادن» در کاهش خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، تکمیل زنجیره ارزش صنعت و معدن کشور، تنوع تولید و افزایش سرمایه گذاری ها، اشتغال موثر، گسترش خدمات جانبی تولید صنعتی و معدنی و تهیه مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی نقش اساسی خواهند داشت.
این گزارش، ضمن بررسی دستاوردهای هلدینگ شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» در سال 1401، حضور موثر آن در 7 پروژه پیشران توسعه اقتصادی کشور و همچنین مشارکت مستقیم و غیر مستقیم در 60 طرح صنعتی و معدنی کشور، به بررسی برنامه های شرکت در تکمیل زنجیره ارزش، تنوع در پرتفوی سرمایه گذاری، اشتغال زایی و گستره سرمایه گذاری در مناطق مختلف کشور از مناطق محروم و غرب کشور تا سایر مناطق کشور پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *