تولید ورق‌های گرم دوفازی موردنیاز صنعت خودروسازی در مجتمع فولاد سبا

ورق‌های گرم دوفازی که در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارند، برای اولین بار در کشور به دست توانمند کارشناسان و کارکنان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه تولید شد.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه؛ مدیر مجتمع فولاد سبا ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به رسالت شرکت فولاد مبارکه مبنی بر پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان و خدمت‌رسانی حداکثری در سال «تولید؛ دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین»، یکی از محصولاتی که تولید آن موردتوجه مجتمع فولاد سبا قرار گرفت ورق‌های گرم دوفازی است که در صنایع خودروسازی استفاده می‌شوند.

محمود محمدی فشارکی تصریح کرد: امروزه یکی از گریدهای اصلی مورداستفاده در خودروهای مطرح دنیا فولادهای دوفازی است که تاکنون به علت نبود امکان تولید آن‌ها در داخل کشور در خودروهای داخلی چندان مورد استفاده قرار نگرفته و همان مقدار محدود هم به‌صورت وارداتی بوده است. با توجه به نیاز خودروسازان داخلی و جلساتی که در همین زمینه با آنان برگزار شد و همچنین دانش فنی به‌روز و نهادینه‌شده در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، تلاش برای تولید این گریدها که از چندین ماه پیش آغاز شده بود، سرانجام با تولید فولادهای دوفازی با ضخامت موردنیاز خودروسازان در مجتمع فولاد سبا به بار نشست.

وی افزود: مجتمع فولاد سبا در سال ۱۴۰۱ با تکیه‌بر نیروهای دانشی و مهارتی خود موفق به تولید ۶ محصول جدید ازجمله فولادهای زنگ‌نزن فریتی (SS409)، کورتن، HE390D و…گردید و اکنون با تولید فولاد دوفازی گام دیگری در جهت خودکفایی صنایع خودروسازی کشور برداشته است که این موفقیت بزرگ را به مدیریت، کارکنان، ذی‌نفعان و شرکای کسب‌وکار گروه فولاد مبارکه تبریک می‌گویم.

در همین زمینه برخی از مدیران، رؤسا و کارشناسان مربوط به فرایند تولید این محصول در فولاد سبا چنین گفتند:

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا:
در راستای استفاده حداکثری از قابلیت‌های مجتمع فولاد سبا فولاد مبارکه برنامه‌ریزی و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر در دستور کار قرار گرفت و کارکنان پرتلاش فولاد سبا با تکیه‌بر دانش و تجربه خود و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات متعدد جدیدی تولید کردند. ازجمله این تولیدات فولاد دوفازی مورداستفاده در قسمت‌های ضربه‌پذیر شاسی خودروهاست. در واحدهای مختلف خط پیوسته سبا از ماه‌ها قبل و با تکمیل طرح توسعه زیر سقف، برنامه تولیدات محصولات با ارزش‌افزوده در اولویت قرار گرفت. در پایان از مدیریت‌های مختلف و همکاران پرتوان فولاد سبا تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک کلیه محصولات تخت موردنیاز کشور را تولید کنیم.

آرش حاجی‌پور، رئیس متالورژی و برنامه‌ریزی:
با توجه به استراتژی و چشم‌انداز مجتمع فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، یکی از صنایع هدف اتخاذشده صنعت خودروسازی است که پاسخ‌گویی به نیاز این صنعت منجر به افزایش رضایت و رفاه مردم و همچنین کاهش مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش آلایندگی و بهبود کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *