تفاهم همکاری زیرمجموعه ایران‌ خودرو و پژوهشگاه پلیمر ایران

تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت درخشان ساز از شرکت‌های زیرمجموعه ایکیدو و پژوهشگاه پلیمر ایران به امضا رسید.

به گزارش اقتصاد ملت به نقل  از روابط عمومی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو؛ مصطفی سعیدی، مدیرعامل شرکت پلاستیک های مهندسی درخشان ساز در مراسم امضای این تفاهم نامه که در شرکت ایکیدو برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از این اقدام، به منصه ظهور و اجرا رساندن ارتباط میان صنعت و دانشگاه است، گفت: طی نشست های مشترکی که با مجموعه پژوهشگاه برگزار شد، به این جمع بندی رسیدیم که باید کارگروهی مشترک برای استفاده از امکانات و ارتباط بی واسطه میان پژوهشگاه و درخشان ساز تشکیل شود.
وی ضمن قدردانی از شرکت ایکیدو در حمایت از عقد این تفاهم‌نامه، افزود: پس از امضای این تفاهم‌نامه به سمتی می رویم که در تمام شرایط بتوانیم با یک زمانبندی مشخص، یک برنامه مشخص با یک رویکرد جدید و اجرایی را عملیاتی کنیم.
سعیدی استفاده از آخرین دستاوردهای صنعت پلیمر در فرایند تولید شرکت درخشان ساز برای مناسب سازی قیمت و کیفیت محصول، ارتقای سطح کمی و کیفی اطلاعات پرسنل شرکت و حضور در دورهای آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و نیز برنامه ریزی برای طرح های توسعه ای شرکت درخشان ساز با استفاده از تکنولوژی و آخرین دستاوردهای پژوهشگاه پلیمر ایران را از جمله مهم ترین اهداف این همکاری برشمرد.
در ادامه، حسین عابدینی، معاون پژوهشگاه پلیمری پتروشیمی ایران، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های مشترک میان پژوهشگاه پلیمر و شرکت درخشان‌ساز در زمینه پلاستیک‌های مهندسی و همچنین زمینه‌های کامپاندینگ و مواد اولیه پراستفاده در صنعت کامپاندینگ به امضا رسیده است، گفت: باتوجه به امکانات و زیرساختهای موجود در پژوهشگاه از جمله آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز، می‌توان برای تولید قطعات با کیفیت پلیمری با این مجموعه همکاری کرد.
وی با اشاره به سابقه همکاری پژوهشگاه با شرکت هایی از این دست، عنوان کرد: اساسا رسالت تعریف شده برای پژوهشگاه این است که در زمینه‌های پلیمری به تمام شرکت های متقاضی خدمات آزمایش‌های آنالیزی ارایه دهد اما اینکه این همکاری در قالب قرارداد مشخص شود اقدام جدیدی است.
عابدینی با بیان اینکه به دلیل اینکه اعضای هیات علمی پژوهشگاه پلیمر از گذشته با شرکت درخشان ساز در ارتباط بوده اند، تا حدود زیادی بین این دو مجموعه آشنایی وجود دارد، اظهار کرد: برای انجام این اقدام مشترک نیز قطعا باید اعضای هیات علمی مرتبط با این کار، بازدیدهایی از شرکت درخشان ساز داشته تا آشنایی و اطلاعات بیشتری از این مجموعه توانمند و ظرفیت های آن کسب کنند. در صورت لزوم امکان بازدید از پژوهشگاه و امکانات آن نیز فراهم است تا بتوانیم استفاده بهینه از امکانات هر دو طرف داشته باشیم.
در نشست امضای این تفاهم‌نامه مشاور عالی و معاونان شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بر حمایت همه جانبه برای اجرای این تفاهم‌نامه تاکید کردند و آن را عامل موثری در بهبود فرآیند تامین قطعات مهم پلیمری محصولات ایران خودرو توسط درخشان ساز با همکاری پژوهشگاه دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *