حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سرمایه‌گذاران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجات و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از حمایت‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای تامین کسری وثیقه سرمایه گذاران و فعالان صنعتی جهت دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: این صندوق تا سقف ۳۰میلیارد ریال ضمانت نامه را درشبکه بانکی تامین می‌کند.


به گزارش اقتصادملت و به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا در بازدید از شهرک صنعتی قیروکارزین با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی افزود: دراین زمینه اعتباراتی ازمنابع داخلی سازمان تخصیص می‌یابد.او همچنین با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل سرمایه گذاران با دریافت تسهیلات سرمایه درگردش رفع می‌شود بیان کرد: بخش صنعت استان فارس در سال‌های گذشته در دریافت تسهیلات رونق تولید عملکرد مناسبی داشته و فارس جزء سه استان کشور محسوب می‌شود.
معاون وزیرصمت تصریح کرد: امسال نیز تسهیلات مناسبی درقالب تسهیلات تبصره ۱۸پیش بینی شده وواحدهای متقاضی می‌توانند از آن استفاده کنند.
صالحی نیا همچنین بررفع مشکلات واحدهای صنعتی درکارگروه‌های استانی و ملی ستاد تسهیل ورفع موانع تولید تاکیدکرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از شتاب در اجرای طرح‌های تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی قیروکارزین خبر داد و گفت: در یک سال اخیر افزون بر ۱۵میلیارد ریال اعتبار برای توسعه وتکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده است.
احد فتوحی افزود: عملیات اجرایی طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری با اعتباری افزون بر۷.۵ میلیارد ریال و سه طرح دیگر در بخش‌های تکمیل شبکه روشنایی، پروژه پل جاده دسترس باند رفت و نیز پروژه تکمیل زیر سازی و آسفالت نیز با اعتبار ۸ میلیارد ریال با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اجرا یا در مرحله انجام است.
وی گفت: با اجرای این طرح‌ها شهرک صنعتی قیروکارزین به یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی در حوزه زیرساخت‌ها تبدیل و مهیای استقرارواحدهای صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: شهرک صنعتی قیروکارزین در زمینی به مساحت 75 هکتار احداث که 52 هکتار آن آماده واگذاری است.
فتوحی مطرح کرد: در شهرک صنعتی قیروکارزین تاکنون ۲۸قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقدشده که از این تعداد ۷ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ۶۰ نفر بهره‌بردار و ۲۱واحد صنعتی در حال ساخت‌وساز است که دو واحد صنعتی نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
فتوحی خاطرنشان کرد: این شهرک گنجایش استقرار 260 واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع کوچک و متوسط با پیش‌بینی اشتغال افزون بر 1300 را در خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *