در دومین رویداد «سه شنبههای نوآوری» با حضور رئیس کل و اعضاء هیات عاملی بیمه مرکزی در کنار مدیرعامل و جمعی از اعضاء هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت بیمه تجارتنو؛ تازهترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این شرکت به همراه کتاب تکافل و قراردادهای هوشمند در صنعت بیمه رونمایی شد.
به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه تجارتنو؛ در ابتدای این مراسم مدیرعامل بیمه تجارتنو با بیان اینکه این شرکت محصولات نوین خود را با توجه ویژه به نیازهای مشتریان طراحی میکند، گفت: طراحی محصولاتی چون بنوشاپ، پلتفرم خرده فروشی، اپلیکیشن بنو و سامانه هوش تجاری تجارتنو از مهمترین اقدامات شرکت در حوزه تحول دیجیتال بوده است.
نیما نوراللهی با تاکید بر اینکه «تحول دیجیتال در شرکت بیمه تجارتنو به یک فرهنگ تبدیل شده است و این فرآیند متوقف نخواهد شد»، خاطرنشان کرد: ساختارهای منحصربه فردی به منظور پیاده سازی تحول دیجیتال در شرکت شکل گرفته و این تحول در همه فرآیندهای سازمان جاری شده است.
وی با تاکید بر اینکه بیمه تجارتنو رویکرد حل مساله و تجربهگری را در حوزه تحول دیجیتال در پیش گرفته است، اظهار کرد: توجه ویژه به اکوسیستم و همکاری با استارتآپهای فعال شرایط را به شکلی تغییر داده است که بیمه تجارتنو اکنون به یکی از پیشتازان صنعت بیمه در حوزه فناوری شناخته میشود.
مدیرعامل بیمه تجارتنو با بیان اینکه این شرکت قصد دارد «تجربه ارائه خدمات بیمهای تمام دیجیتال» را برای مشتریانش عملیاتی کند، گفت: اکنون خدماتی مانند صدور بیمهنامه، تمدید بیمهنامه در سه کلیک، ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت توسط بیمه تجارتنو در برخی رشتهها به صورت کاملا غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن بنو و پلتفرم خرده فروشی انجام میشود.
وی دریافت اسناد خسارت بیمه درمان و صحت سنجی آنها از طریق هوش مصنوعی، ارائه خدمات امداد خودرو به دارندگان بیمهنامه اتومبیل و فروش بیمهنامه عمر به صورت کاملا ساده و بدون نیاز به پیچیدگیهای جاری را از برنامههای این شرکت در قالب تحول دیجیتال خواند و اظهار کرد: شبکه فروش شرکت بدون داشتن دغدغه کاهش پرتفو؛ اکنون از ابزارهای دیجیتال به منظور تسریع در بازاریابی و نیز محاسبه و دریافت کارمزد بهره می برد.
نوراللهی همچنین طراحی پلتفرم خرده فروشی بیمه تجارتنو به عنوان اولین پلتفرم فروش اختصاصی طرحهای بیمهای را دستاوردی مهم در صنعت بیمه خواند و خاطرنشان کرد: بیمهنامه مسافرتی آسام؛ طرحی انحصاری است که سادهسازی و شخصیسازی شده و در کنار آن سامانه هوش تجاری تجارتنو و پیام رسان «بنوگرام»، سرعت و دقت فرآِندهای بیمهگری را در شرکت به شدت افزایش داده است.
همچنین در حاشیه این نشست کتاب تکافل و قراردادهای هوشمند در صنعت بیمه به قلم نیمانوراللهی، سعید ابراهیم زاده مشاور مدیرعامل در امور حقوقی و فرزانه سلیمانی مدیر ریسک و اکچوئری با پیش گفتاری از سخنان رئیس کل بیمهمرکزی رونمایی شد.
قدردانی رئیس کل بیمه مرکزی از پیاده سازی تحول دیجیتال در بیمه تجارتنو
رئیس کل بیمهمرکزی نیز در این جلسه اقدامات انجام شده به منظور تحقق تحول دیجیتال در شرکت بیمه تجارتنو را قابل تقدیر خواند و گفت: تلاش نوآورانه و فناورانه این شرکت به منظور ارائه خدمات بیمهگری سریع و با حداقل پیچیدگی به مشتریان در خور توجه است.
مجید بهزادپور با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به سمت ارائه خدمات بر بستر فناوری حرکت کند، ادامه داد: اینکه بیمه تجارتنو محصولات جدید خود را با نظرسنجی از مشتریان و مبتنی بر نیازها آنها طراحی کرده است؛ از توانایی آنها در حل مساله حکایت دارد.
وی با بیان اینکه توجه به حقوق مشتریان در صنعت بیمه بسیار مهم است، ادامه داد: حرکت شکل گرفته در صنعت بیمه به منظور ایجاد تحول در فرآیندها چشمگیر است و بیمه گران در حوزه تحول دیجیتال؛ پیشتازند.
به گفته بهزادپور بیمه مرکزی به موضوع تحول دیجیتال نگاه انتفاعی ندارد؛ بلکه از همه شرکت ها در پیاده سازی فرآیندهای دیجیتال حمایت می کند، چراکه آن را قدمی مثبت برای افزایش کیفیت ارائه خدمات بیمه ای به مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه می داند.
در این جلسه قائم مقام مدیرعامل و جمعی از مدیران مرتبط با محصولات حوزه تحول دیجیتال از شرکت بیمه تجارتنو نیز شرح کاملی درباره اقدامات خود در این بخش ارائه دادند.