افتتاح بخش مولکولی آزمایشگاه بهینه آزمای کیش

بخش مولکولی آزمایشگاه بهینه آزمای کیش یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در جزیره صبح پنجشنبه دهم آذر توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش ؛ مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدیدی که از بخش مولکولی آزمایشگاه بهینه آزمای کیش داشت با ارزیابی مثبت از فعالیت های آزمایشگاهی این شرکت دانش بنیان، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش همواره حامی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی است و از ایده های خلاقانه و نوآور استقبال می کند.

محمدرضا بهار مدیرعامل بهینه آزمای کیش با بیان این که بخش عمده فعالیت این مجموعه تعیین و  ارزیابی منشا حیوانی و حلیت بودن مواد غذایی، است، گفت: بحث مهم در مواد غذایی “ترا ریختگی مواد غذایی” است که در غلات که موضوع بسیار مهمی در چرخه غذایی محسوب می شود در این آزمایشگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی هایی که توسط نیروهای انسانی مجرب که سرمایه های این آزمایشگاه هستند به این امر مهم دست یافتیم.

مدیرعامل بهینه آزمای کیش، تاکید کرد: آزمایشگاه سازمان غذا و دارو روش های این آزمایشگاه را تایید کرده و هم اکنون می توانیم در این حوزه خدمات موثری ارائه دهیم.

محمدرضا بهار در رابطه با اندازه گیری سموم دفع مواد غذایی به ویژه صیفی جات و … در سطح کشور، اظهار داشت: با استفاده از توان و دانش نیروهای مجرب، بیش از 200 سم آفت کش را شناسایی کردیم.

وی، خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه با موفقیت هایی که در این زمینه کسب کرده است می تواند در بخش سم شناسی خدمت جدیدی را ارائه دهد.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیات همراه از آزمایشگاه تشخیص طبی پاتوبیولوژی شهریار بازدید کرد.

این آزمایشگاه با هدف ارتقاء سلامت کیشوندان و غربالگری‌های موجود در برنامه طرح تحول نظام سلامت و همچنین کاهش هزینه‌های پرداختی کیشوندان در انجام آزمایشات غربالگری ایجاد شده است.

آزمایش پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می‌شود، یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم است. این آزمایش وجود سلول‌های سرطانی یا پیش سرطانی سرویکس را مورد بررسی قرار می‌دهد مطابق روال معمول این تست، پس از برداشت سلول‌های دهانه رحم از نظر رشد غیر طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *