گام بلند پتروشیمی اروند برای ایرانی سازی تمامی کاتالیستها و مواد شیمیایی

شرکت پتروشیمی اروند که تاکنون موفق به داخلی سازی بیش از ۳۰ نمونه کاتالیست و مواد شیمیایی مصرفی مجتمع شده بود، گام بلند دیگری برای ایرانی سازی برداشت تا تامین تمامی کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع به شرکت‌های دانش بنیان داخلی سپرده شود.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند؛ بر اساس اعلام کمیته‌ی خودکفایی مجتمع پتروشیمی اروند؛ اعتماد به شرکت‌های داخلی در شرایطی تحقق یافته که نمونه‌های خارجی کاتالیستها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع در دسترس بوده و امکان تامین آن از خارج وجود داشته است؛ لذا با توجه به استراتژی شرکت مبنی بر قطع وابستگی به خارج و تاکید بر بومی سازی و بهره گیری حداکثری از شرکتهای دانش‌بنیان داخلی، تامین کاتالیستها و مواد شیمیایی مورد نیاز به شرکتهای ایرانی سپرده شده است.

در این گزارش کمیته خودکفایی پتروشیمی اروند تاکید شده است؛ کیفیت مواد شیمیایی داخلی و میزان مصرف آن تفاوتی با نمونه خارجی ندارد و عمر کاتالیست های ایرانی نیز مشابه و بعضاً بالاتر از نمونه خارجی بوده است که این به معنای تجلی خودباوری و اعتماد به دانش ایرانی در مجتمع پتروشیمی اروند بوده است.

کاربرد اصلی مواد مصرفی داخلی سازی شده در فرآیند تولید واحدهای کلرآلکالی، VCM و در نهایت تولید محصولات نهایی کاستیک، S-PVC و E-PVC بوده و طی هفته‌های گذشته مجتمع پتروشیمی اروند موفق به شکستن رکورد تولید با بهره‌گیری از کاتالیست‌های ایرانی شده است‌.

اکنون در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، هدف شرکت پتروشیمی اروند به عنوان تامین کننده‌ی اصلی کاستیک پتروشیمی های منطقه ماهشهر و یکی از بزرگترین تولید کنندگان PVC خاورمیانه، تحقق بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مصرفی با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *