سرعت نوار تولید و فروش گل گهر زیاد شد

معصومه صالحی

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نزدیک به 1.6 میلیون تن محصول در مرداد ماه سال 1401 تولید کرد که نسبت به ماه قبل افزایش 500 هزار تنی معادل 44 درصدی دارد. مقدار فروش نیز در این ماه 971 هزار تن از تولیدات را به فروش رساند که نسبت به فروش 786 هزار تنی تیر ماه، بهبود فرایند فروش محصولات نمایان است.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ در مجموع، در 5 ماهه نخست سال موفق به تولید 10 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و گندله شده و از این میزان، 4.3 میلیون تن به ارزش 147 هزار میلیارد ريال به فروش رسید.

نکته جالب توجه در عملکرد سال جاری شرکت گل گهر، افزایش قابل توجه میزان صادرات است. در حالی که در 5 ماهه سال گذشته کل حجم صادرات شرکت 54 هزار تن بود، در همین مدت از سال جاری 599 هزار تن صادر شده است. با توجه به افزایش نرخ ارز در داخل و بهبود قیمت ها در بازارهای خارجی، هر چه میزان صادرات افزایش یابد، درآمدها با شتاب بیشتری رشد می کنند.

با این تفاسیر، انتظار بر این است که روند رو به رشد تولید و فروش محصولات در این شرکت قدرتمند معدنی تداوم داشته باشد و در ماه های آتی وضعیت از آن چه که هست بهتر شود. در کنار آن، در صورت بازگشت قیمت جهانی و داخلی گندله و سنگ آهن به روزهای اوج خود، رقم درآمدها را بزرگ‌تر می کند و روند صعودی سودآوری که سالیان اخیر شاهد آن بودیم، باز هم ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *