×

منوی سایت

اخبار ویژه

مزیت برنامه آزمایشی امسال این بود که دو میلیون مودی شناسایی شدند. مزیت دوم این بود که رابطه مودی را با ممیز مالیاتی قطع کرد و مزیت سوم اینکه مبلغی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان را توانستند از مشاغل مالیات دریافت نمایند.

به گزارش از اقتصاد ملت و به نقل از در آمد نیوز – محمدرضا آذین؛ غلامحسین دوانی عضو برجسته جامعه حسابداران رسمی ایران در گفت‌وگو با درآمد نیوز در خصوص شناسایی مودیان مالیاتی و وصول مالیات در سال جاری گفت: مزیت برنامه آزمایشی امسال این بود که دو میلیون مودی شناسایی شدند. مزیت دوم این بود که رابطه مودی را با ممیز مالیاتی قطع کرد و مزیت سوم اینکه مبلغی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان توانستند از مشاغل مالیات دریافت نمایند.

غلامحسین دوانی اشاره داشت: در راستای هوشمند سازی سیستم های مالیاتی امسال سازمان مالیاتی از یک ابزار ساده برای تشخیص مالیات مشاغل با درامدهای تا سقف ۴۸ میلیاردریال استفاده کرد که بالنسبه موفق عمل کرد. بدین معنی که سازمان برای تشخیص مالیات مشاغل سال ۱۴۰۰ اعلام نمود که هرکس تا سقف چهار میلیاد و هشتصد تومان فروش کرده است، در صورت تمایل به ثبت نام درسامانه، مالیات آنها توسط سامانه تعیین می شود. به این صورت که با وارد کردن شناسه اقتصادی، میزان دقیق درامد مودی تعیین می شد و بر اساس آن مالیات تعیین می شد. در صورتی که مودی میزان مالیات برآوردی  را می پذیرفت بدون فوت وقت برگه تشخیص وی صادر می شد. ولی اگر مودی تایید نمی کرد باید اظهارنامه  را طبق روال سابق تحویل می داد تا توسط ماموران مالیاتی  بررسی شود. در هیچ کجای دنیا از تورم مالیات نمی گیرند ولی در ایران این کار انجام می دهند

غلامحسین دوانی بیان داشت؛  مزیت برنامه آزمایشی امسال این بود که دو میلیون مودی شناسایی شدند. مزیت دوم این بود که رابطه مودی را با ممیز مالیاتی قطع کرد و مزیت سوم اینکه مبلغی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان توانستند از مشاغل مالیات دریافت نمایند.که طبق تجربه تا به حال چنین رقمی بی سابقه بوده است و تا به حال از مشاغل نهایتا ده هزار میلیارد مالیات اخذ شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.