سایه مافیای غلات بر سر بندر شهید رجایی

مطابق گزارشات رسیده گفته می شود  در آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی که اخیرا برگزار شد؛ حضور تاجران غلات مشاهده شده است.


به گزارش اقتصاد ملت و بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در شهریور ماه سالجاری آگهی عمومی مزایده و سرمایه گذاری بلندمدت ۲۷ ساله پایانه غلات بندر شهید رجایی را برگزار کرد.
 فرآیند ارزیابی کیفی و بازگشایی پاکات قیمت انجام و در نهایت یک شرکت بزرگ واردکننده غلات متعلق به یکی از بزرگترین تاجران و صاحبان کالای غلات کشور برنده شد.
موضوع حائزاهمیت در این خصوص که قابل رسیدگی فوری نیز می باشد؛ مربوط به اشکال در اصل حضور شرکت بزرگ واردکننده غلات در این مزایده است.
 گفته می شود این شرکت جزء تجار و بزرگترین واردکننده غلات کشور است و در یک بندر عمومی مثل شهید رجایی که اصلی‌ترین بندر کشور محسوب می شود و باید به همه صاحبان کالا خدمات‌دهی تخلیه و بارگیری بدهد؛ نباید صاحب پایانه شود؛ چراکه دارای قدرت انحصار می شود. از این گذشته این شرکت هم اکنون در بندر امام خمینی (ره) دارای قرارداد سرمایه گذاری و ساخت پایانه اختصاصی غلات است.
با این حساب بیش از نیمی از عملیات بندری حوزه غلات در آینده توسط فردی مدیریت می شود که خود تاجر غلات است و موجب ایجاد انحصار خواهد شد و امنیت غذایی در تجارت، لجستیک و بندری در ید یک فرد قرار می گیرد که این زنگ خطر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *