عملکرد درخشان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی‌ودارایی در محل ساختمان شماره 2 این بانک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد در آئین افتتاح مرکز ارتباط با مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و در بازدید از این مرکز از حمایت و کمک دولت از تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: وزارت اقتصاد کمک کرد تا سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دو برابر افزایش پیدا کند و از این افزایش سرمایه تا پایان سال حمایت می‌کند.وی هدف از افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه را ارتقاء قدرت وام‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه به مردم عنوان و اظهار کرد: این بانک‌ها یکی از بهترین نسبت‌های کفایت سرمایه و همچنین کمترین تسهیلات معوقه جاری را دارند.

وزیر امور اقتصادی‌ودارایی با اشاره به افزایش 80 درصدی سپرده بانک‌‌های قرض‌الحسنه در دولت سیزدهم گفت: دو میلیون و 700 هزار نفر در دولت سیزدهم وام قرض‌الحسنه گرفته‌اند که در زمان فشار اقتصادی کمک بسیاری به خانواده‌ها می‌کند. کمک‌های قانونی خاص به بانک‌های قرض‌الحسنه ادامه دارد و با بانک‌مرکزی مذاکره کرده‌ایم تا توان و ظرفیت بانک‌های قرض‌الحسنه افزایش یابد.

دکتر خاندوزی درباره عدم‌ همکاری برخی بانک‌ها در اعطاء تسهیلات قرض‌الحسنه، فرزندآوری و ودیعه مسکن گفت: اخباری به ما می‌رسد که به جهت اعمال کنترل نقدینگی بانک‌ها با مشکل محدودیت بیشتر برای پرداخت وام‌های خرد مواجه شده‌اند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: بسیاری از نیازهای مردم را تسهیلات خرد تأمین می‌کند. با توجه به تکالیف قانونی بانک‌ها مبنی بر اعطاء تسهیلات ازدواج؛ بانک‌ها دچار تنگناهایی شده‌اند که نمی‌توانند تسهیلات بدهند و نارضایتی بخش زیادی از مراجعه‌کنندگان به بانک‌ها را به دنبال داشته است. همچنین مردم با مشکل تأمین ضامن‌های چندگانه برای تسهیلات مواجه‌اند.وی افزود: از نظر شاخص‌های جهانی بهترین عملکرد را در بانک‌های قرض‌الحسنه داریم و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از بهترین عملکردها را در شاخص کفایت سرمایه داراست و همچنین پایین‌ترین معوقات را در شبکه بانکی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *