معاون طرح و برنامه وزارت صنعت: ضرورت تغییر رویکرد تولید به استفاده از ابزارهای جدید مالی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقریبا هیچ کشورتوسعه یافته و یا در حال توسعه‌ای در دنیا نیست که اتکا بخش تولید آن فقط به نظام بانکی باشد.

به گزارش اقتصادملت و به نقل از روابط عمومی وزارت صمت، سعید زرندی در جمع تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: تامین مالی از طریق ابزارهای نوین مالی یک الزام برای بخش تولید کشور است. وی گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که واحدهای تولیدی که خودشان را با این واقعیت منطبق نکنند به مشکل برخواهند خورد.
معاون طرح و برنامه تاکید کرد: نیازمند تغییر نگاه تولیدکنندگان به راه‌های تامین مالی هستیم و فعالان این عرصه فقط به دنبال دریافت تسهیلات از بانک‌ها نباشند چرا که منابع نظام بانکی هم محدود است.
وی گفت: البته استفاده از ابزارهای جدید مالی، نیازمند شفافیت است و باید در این خصوص با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
زرندی تصریح کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت، تلاش دارد درجلسات متعدد با انجمن‌ها، تشکل‌ها و واحدهای تولیدی، این مسیر را تسهیل و آنان را با این شیوه‌ها آشنا کنند.
معاون طرح و برنامه افزود: جلسات متعددی با سازمان بورس، بورس کالا،شرکت‌های تامین سرمایه و لیزینگ برگزار کردیم تا زمینه استفاده از تولید از این بازار را فراهم کنیم و موانع موجود را شناسایی و برطرف نماییم.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های تولید کنندگان برای حضور و پذیرش در بورس رجوع با مالیات سال‌های گذشته است و این موضوع باید حل و فصل شود.
زرندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داخلی سازی و نهضت ساخت داخل یکی از اصلی‌ترین محورهای کاری وزارت صنعت، معدن وتجارت است و این راهبرد باید در همه بخش‌های تولیدی اتفاق بیفتد.
وی گفت: لوازم خانگی قابلیت فرا.انی برای داخلی سازی و ایجاد برندهای بزرگ و قدرتمند را دارد که قابلیت حضور در بازارهای صادراتی را هم داشته باشد.
معاون طرح و برنامه به افت سرمایه گذاری‌های بزرگ در کشور اشاره کرد و افزود: معتقدیم خود تولیدکنندگان یک صنعت، توانایی سرمایه گذاری‌های در تراز بزرگ و صادراتی را دارند.
زرندی توضیح داد: در سال جاری ایجاد هلدینگ‌های استانی و هلدینگ‌های رشته‌ای را دنبال می‌کنیم که در این زمینه انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌توانند بیشتر نقش آفرینی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *