بیمه مرکزی با راه اندازی سامانه جدید به دنبال انحصار است؟

بیمه مرکزی در اطلاعیه‌ای مدعی شده که با راه اندازی یک سامانه جدید، به دنبال انحصار نیست، اما بخش خصوصی نظر دیگری دارد.

به گزارش اقتصاد ملت و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ؛نشست هم‌اندیشی بررسی چالش‌های یک سامانه جدید مرتبط با بیمه مرکزی و نقش نهاد‌های تنظیم‌گر مالی با همکاری سازمان ملی کارآفرینی ایران برگزار شد، اما نمایندگان بیمه مرکزی با وجود دعوت، در این نشست حضور پیدا نکردند.

آقای حامد، ولی پوری یکی از فعالان بخش خصوصی حوزه بیمه گفت: از زمان طرح راه‌اندازی سوئیچ بیمه از سوی بیمه مرکزی، ابعاد آن مشخص نبوده و مسئولان از آن به عنوان تسهیل‌گری فعالیت کسب‌وکار‌ها سخن گفتند، اما به مرور زمان، شاهد اقداماتی در بیمه مرکزی بودیم که سیگنال‌هایی از ناعدالتی در حق استارتاپ‌ها می‌داد.

آقای مصطفی نقی‌پورفر دبیر انجمن فین‌تک، گفت: کیفیت رگولاتوری ایران رتبه ۱۳۰ جهانی را دارد؛ در زمینه فین‌تک‌ها سالهاست برخلاف قانون‌های جهانی درحال حرکت هستیم که موجب بلااستفاده ماندن اقتصاد دیجیتال شده است.

او می‌گوید: در زمینه استارتاپ‌های بیمه ای، مجلس مصوبه‌ای را تایید کرد که تاکنون هیچ یک از نهاد‌های ناظر از جمله بیمه مرکزی، به مفاد آن عمل نکرده اند. ماده ۱۱ این مصوبه جزو مهمترین موضوعات آن است که به جهش دانش بنیان اشاره دارد، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و این نهادها، به جای رونق دادن به شرکت‌های دانش بنیان، انحصار ایجاد کرده اند.

آقای محمدرضا راوند دبیرکل سازمان ملی کارآفرینی ایران نیز گفت: جمع‌آوری داده از سوی سامانه «آمیتیس» اگر مبتنی بر اصول حکمرانی داده یا با مشارکت استارتاپ‌ها نباشد، به آن‌ها ضربه می‌زند. این سامانه رقیب کسب‌وکار‌های آنلاین نیست، اما در فعالیت آن‌ها دخالت می‌کند و باید با مشارکت تمامی ذینفعان این حوزه بازطراحی شده تا چالش‌های آن حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *