در مجمع‌عمومی عادی سالیانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش صورت گرفت؛افق کوروش 470 تومان سود به سهامداران داد

مجمع‌عمومی عادی سالیانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با حضور 90.36 درصد سهامداران همزمان به صورت حضوری و آنلاین در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد و ضمن تصویب صورت‌‌های مالی؛ به ازای هر سهم ۴۷۰ تومان سود نقدی به سهامداران پرداخت کرد که از 10 مرداد ماه به سهامداران پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر حسین صبوری مدیرعامل شرکت افق کوروش در این مجمع با ارائه گزارش عملکرد شرکت و با تاکید بر اینکه حمایت از سوپرمارکت‌های محلی از اهداف شرکت بوده و هست؛ گفت: سرمایه شرکت در سال 88 در حدود 10 میلیون تومان بود که در سال 99 به 300 میلیارد تومان افزایش یافت و افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به 1500 میلیارد تومان نیز در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به فروش خالص شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خاطرنشان کرد: رشد ۱۶۷ درصدی و رشد سود خالص نیز در همین بازه زمانی ۲۱۲ درصد بوده است؛ این در حالی است که سود خالص شرکت در سال ۹۴ مبلغ ۳ میلیارد بوده که در سال ۹۹ به ۱.۶۰۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین تعداد فروشگاه‌‌ها در سال ۹۴؛ ۲۱۶ فروشگاه بوده که در سال ۹۹ به ۲۵۶۹ رسیده است.

به گفته وی در خصوص نیروی‌‌انسانی نیز در سال ۹۴؛ ۷۵۷ نفر در فروشگاه‌ها فعالیت داشتند که این عدد در حال حاضر به ۱۹ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده است.

دکتر صبوری در ادامه به برنامه‌های افق کوروش در سال 1400 اشاره کرد و گفت:  توسعه کانال‌های فروش، ارتقاء زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، رشد توسعه نسبت به سال گذشته از طریق تقویت مکانیزیم‌ها و بازوهای اجرایی موجود، تقویت مکانیزاسیون در حوزه انبارداری (با تدوین برنامه‌های بسیار خوب سعی داریم که دقت و سرعت بالایی در این زمینه داشته باشیم) و ارتقاء توان نیروی‌‌انسانی با توجه به اینکه برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، نیروی‌انسانی نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می‌کند؛ از جمله برنامه‌هایی است که برای سالجاری در دستور کار شرکت افق کوروش قرار دارد.

به گفته وی تمرکز استراتژیک شرکت در سال ۹۹ بر روی توسعه کانال‌های فروش، پالایش سبد کالا و تقویت زنجیره تامین، تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، مدیریت بحران کالا و سرعت در صورت رسیدن به توسعه بوده است.

دکتر صبوری با تاکید بر اینکه توسعه فروشگاه‌ها یکی از نقاط قوت ما در بین رقبا و در سطح کشور محسوب می‌شود، گفت: در سال ۹۸؛ ۲۰۰۶ فروشگاه افق کوروش در سراسر کشور وجود داشت که این تعداد در سال ۹۹ به ۲۵۶۹ فروشگاه و تا این لحظه به ۲۷۰۴ فروشگاه فعال افزایش یافته است و رسیدن به ۳۵۰۰ فروشگاه تا پایان سال هدف ماست.

مدیرعامل افق کوروش در ادامه با بیان اینکه این شرکت به عنوان اولین فروشگاه رتبه اول در ارائه خدمات را با فاصله نسبتا زیادی با دیگر رقبای خود داشت، خاطرنشان کرد: کسب عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور، رتبه ۳۵ در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، افزایش تعداد خرید روزانه (۷۶۰ هزار فاکتور در روز)، بهینه‌سازی تعداد اقلام کالایی در فروشگاه (۲۸۰۰ کالا)، حضور در 460 شهر کشور و … عملکرد این شرکت در سالی که گذشت؛ بوده است.

وی در ادامه به تورم موجود اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی اگر رشد ۵۰ درصدی تورم را داشته باشیم؛ قطعا در حوزه فروش به طور متوسط  و کلی در همه اقلام نیز حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت‌ها را خواهیم داشت؛ چراکه قدرت خرید در روند صعودی تورم کاهش می‌یابد.

دکتر صبوری در پایان در خصوص اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بیان کرد: افق کوروش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی کمک به سازمان‌های خیریه، مشارکت در امر درختکاری و هزینه‌‌کرد ۵۰ درصد از بودجه مصوب در مسئولیت‌های اجتماعی را در کارنامه خود دارد.

بر اساس این گزارش در مجمع‌عمومی عادی سالیانه افق کوروش صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به 30 اسفند 1399 و گزارش فعالیت هیات‌مدیره مورد بررسی و تصویب حاضران قرار گرفت. با موافقت حضار مؤسسه فراز مشاور دیلمی‌پور به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بیات رایان به ‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

در این مجمع پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند 99 و نظر حسابرس و بازرس قانونی؛ صورت‌های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات‌مدیره مقرر شد از 5422 ریال سود خالص محقق شده هر سهم؛ 4700 ریال سود نقدی معادل 87 درصد برای هر سهم توزیع شود.

همچنین با اکثریت آراء گروه صنعتی گلرنگ، گروه سرمایه‌‌گذاری کوروش، گروه مدیریت صنعت خرده‌‌فروشی کوروش، گسترش گلپخش اول و گسترش گلرنگ پخش به مدت دو سال دیگر به عنوان اعضاء هیات‌مدیره این شرکت ابقاء شدند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با سرمایه اسمی 300 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد.

گفتگو از شیما تدین پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *