فرخ‌نژاد مدیرعامل شرکت صنعتی شیمیایی رنگین: تورم و افزایش هزینه‌ها مصرف رنگ صنعتی و ساختمانی را کاهش داد

در حال حاضر بازار خریدوفروش رنگ در رکود قرار دارد؛ زیرا قیمت تمام‌شده رنگ طی چند سال گذشته همچون کالاهای دیگر افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد ملت ؛ ابراهیم فرخ‌‌نژاد مدیرعامل شرکت صنعتی شیمیایی رنگین ضمن بیان مطلب فوق به چالش‌ها و مشکلات موجود در این صنعت اشاره کرد و گفت: به دلیل تورم، افزایش هزینه‌های خانوار، کاهش ساخت‌وساز و عدم تمایل مردم به رنگ‌آمیزی منازل خود؛ مصرف رنگ صنعتی و ساختمانی در کشور کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: میزان تولیدات شرکت صنعتی شیمیایی رنگین در سالجاری با تولید ۷۰ نوع محصول جدید به ۲۸۰۰ تن افزایش یافته است که درصدد هستیم با نصب تجهیزات این میزان تولید را به ۶ هزار تن افزایش دهیم. هم‌اکنون عمده محصولات تولید رنگ در کشورمان به خودکفایی رسیده است و با راه‌اندازی خط تولید رزین لانگ‌ اویل کشور به خودکفایی در تولید این محصول نیز دست یافت.

مدیرعامل شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین با تاکید بر اینکه در حال حاضر 10 درصد از تولید رنگ صنعتی ایران در این شرکت تولید می‌شود، افزود: شرنگی فعالیت خود را تحت لیسانس شرکت سیگما هلند انجام می‌دهد و ظرفیت تولید سالانه شرکت ۳ هزار تن است. البته این شرکت با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند و در تلاش هستیم که از بهمن ماه سالجاری ظرفیت تولید  خود را به بیش از ۵۰ درصد افزایش دهیم.

وی از افزایش قابل‌توجه ۲٫۸ برابری فروش این شرکت خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه اول سالجاری میزان فروش شرکت افزایش قابل‌توجهی را شاهد بوده است؛ به طوری که در حال حاضر محصولات شرکت صنعتی‌وشیمیایی رنگین ۱۰ درصد بازار را در اختیار دارد.

فرخ‌نژاد در ادامه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بازار خریدوفروش رنگ در رکود قرار دارد؛ چراکه قیمت تمام‌شده رنگ طی چند سال گذشته همچون کالاهای دیگر افزایش داشته است. از سوی دیگر به دلیل تورم، افزایش هزینه‌های خانوار، کاهش ساخت‌وساز و عدم تمایل مردم به رنگ‌آمیزی منازل خود؛ مصرف رنگ صنعتی و ساختمانی در کشور کاهش یافته است.

وی همچنین به نبود افراد باتجربه و متخصص در بازار کار ایران اشاره کرد و افزود: در صورت رفع تحریم‌ها بنگاه‌ها و کارخانجات تولیدی برای افزایش تولید و در اختیار گرفتن بازار با بحران نیروهای باتجربه و متخصص رو به رو خواهند شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی‌وشیمیایی رنگین یکی از مشکلات بنگاه‌ها و کارخانجات تولیدی در حال حاضر و سال‌های آینده را نیروی‌کار عنوان کرد و گفت: اگثر متقاضیان کار مدرک ندارند و اگر هم مدرک دارند؛ تجربه و توان لازم برای انجام امور محوله را ندارند. در همین راستا اخیرا پیش آگهی جذب نیرو داشتیم که از بین 127 نفر معرفی شده دارای لیسانس و فوق‌لیسانس شیمی رنگ؛ یک نفر دیپلمه که دارای 20 سال تجربه در این رشته را داشت؛ استخدام کردیم.

وی در ادامه به وضعیت این شرکت در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: «شرنگی» از سال 56 وارد بورس شده است، اما به دلیل پایین بودن سرمایه شرکت و عدم تجدید ارزیابی دارایی؛ ابتدا از بورس به فرابورس و از آنجا به بازار پایه زرد منتقل شده که در حال حاضر به عنوان لغو پذیرش شده در بازار پایه زرد فرابورس با نماد «شرنگی» مشغول فعالیت است.

فرخ‌نژاد افزود: درخواست ارتقاء از بازار پایه به بازار اصلی فرابورس را به هیأت پذیرش داده‌‌ایم و همه مدارک نیز فراهم شده است؛ به همین خاطر سرمایه شرکت از 37 میلیارد ریال به 100 میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یافته و امیدواریم تا پایان سال وارد بازار اصلی فرابورس شویم.

وی گفت: امسال در مجمع‌عمومی برای اولین بار 40 درصد سود خود را تقسیم کردیم و به هر سهم 600 تومان سود پرداخت شد و تمامی سهامداران شرکت رنگین سود خود را دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت صنعتی‌وشیمیایی رنگین با بیان اینکه برند شرکت رنگین شامل هادی‌ رنگ و آتیه هادی رنگ به خاطر کیفیت مورد تقاضای نقاشان ساختمان قرار دارد، افزود: در زمینه تولید رنگ هواپیما و رنگ کشتی شرکت‌هایی در داخل کشور داریم، اما بحث کیفیت و تکنولوژی باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد و تلاش ما این است که محصولات داخلی بتوانند با محصولات خارجی رقابت کند.

به گفته فرخ‌نژاد این شرکت‌ آزمایشگاه تخصصی در زمینه شناخت رنگ دارد که به عنوان همکار سازمان ملی استاندارد فعالیت می‌کند و مرجع تشخیص کیفیت رنگ به شمار می‌رود.

وی گفت:‌ یکی از مشکلات صنعت داخلی خودتحریمی و مشکلاتی است که بر سر راه تولید وجود دارد. در همین راستا شبکه بانکی باید در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی همکاری بیشتری داشته باشد؛ چراکه اگر تولید رونق بگیرد، اشتغال هم افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین با اشاره به اشتغالزایی در این واحد تولیدی گفت: این شرکت در حال حاضر ۸۰ کارگر و مهندس دارد که همه آنها هم بیمه تأمین‌اجتماعی و هم بیمه تکمیلی دارند.

فرخ‌نژاد با اشاره به اینکه باید از تولید داخل حمایت شود و مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه در نهضت ملی مسکن نیز رنگ‌های تولید داخل استفاده کنند که از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار هستند، تاکید کرد: همچنین همه کارکنان این شرکت آموزش آتش‌نشانی دیده‌اند و هر چند مدتی مانور آتش‌نشانی در شرکت برگزار می‌شود که آخرین مانور دو هفته قبل بود تا اگر اتفاقی افتاد؛ خود کارگران با آن مقابله کنند. از سوی دیگر کل کارخانه تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی، حوادث و مسئولیت قرار دارد که به اندازه دو برابر ارزش کارخانه بیمه‌نامه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در جوار کارخانه برای آموزش افراد متخصص ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی شیمیایی رنگین در پایان خاطرنشان کرد: پسماند کارخانه بسیار ناچیز است که از روش سپتینگ و همچنین تصفیه مجدد در خط تولید استفاده می‌کنیم و اندک پسماند باقیمانده به شرکت‌های پسماند همکار شهرداری تحویل می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *