خدمت جدید برای یک گروه از دارندگان «ETC»

به گزارش«پایگاه خبری اقتصاد ملت» به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: در راستای توسعه و افزایش کاربرد برچسب پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC)، بانک مسکن در اقدامی مشترک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طرح «کیف پول پایانه های حمل و نقل» را با بهره گیری از زیرساخت های سامانه برچسب الکترونیک عوارض پیاده سازی کرده است.

بانک مسکن با توجه به توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و حرکت به سمت تسهیل ارایه خدمات به مشتریان با دقت و کیفیت بالاتر، ارایه راهکارهای مبتنی بر نقل و انتقالات خرد با بهره گیری از «کیف پول الکترونیکی» را به عنوان یک راهکار فراگیر و تسهیل گر دنبال کرده است.
از همین رو در راستای افزایش ضریب نفوذ برچسب های الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهی، اداره امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نسبت به پیاده سازی طرح «کیف پول پایانه های حمل و نقل» اقدام کرده است.
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای ارایه دهنده خدمات متعددی به رانندگان خودروهای برون شهری است. بنابراین با توجه به گستره خدمات سازمانی مذکور در اقصی نقاط کشور و با توجه به پراکندگی مراکز خدمات، ایجاد سامانه متمرکز به منظور نظارت بر امور دریافت و پرداخت و مدیریت خدمات امری اجتناب‌ناپذیر بوده است.
بر این اساس بانک مسکن با بهره‌گیری از زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک عوارض نسبت به ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت سرویس های پرداخت سامانه حمل و نقل مبتنی بر کیف پول خودرو اقدام کرده است.
بر این اساس مدیریت سرویس‌های مالی ارایه شده در مراکز پایانه حمل و نقل مانند نوبت‌دهی و اعلام بار، پارکینگ پایانه، کارت هوشمند خودرو، عوارض آزادراهی و غیره از طریق سامانه سرویس دهنده در مراکز مذکور به سامانه بانک مسکن هدایت شده و پرداخت هزینه ها را تسهیل می کند.
در این رویکرد با تخصیص برچسب RFID (فناوری شناسایی با فرکانس رادیویی) به #خودرو با ورود خودرو به مراکز ذیربط، اطلاعات مربوطه شامل زمان، #پلاک ، سرویس دهنده، ‌نوع سرویس،‌ مبلغ و غیره به صورت یک #تراکنش به #سامانه ETC ارسال و با توجه به میزان #اعتبار موجود در کیف #پول الکترونیکی #برچسب و #هزینه سرویس، پردازش مالی انجام می شود.

#معصومه_صالحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *